۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
اهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: احداث بیمارستان جدید در شهرستان اهر حداقل برای ۱۰ سال آینده دور از انتظار و غیرقابل تحقق است.
کد خبر: ۱۴۲

جواد احمدیان هریس در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان باقرالعلوم اهر اظهار داشت: عملکرد کادر درمان در بخش‌های مختلف بیمارستان باقرالعلوم اهر و خدمات‌رسانی به بیماران آن‌هم با وجود کمبودها بسیار مطلوب است و آزمایشگاه بیمارستان باقرالعلوم با وجود مراجعات بیش از حد، اما جواب‌دهی آزمایشگاه به موقع انجام می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بابیان این‌که بیمارستان باقرالعلوم اهر علاوه بر جمعیت شهرستان، به مراجعه‌کنندگان از خدا آفرین، هوراند، کلیبر و ورزقان نیز خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از طریق بیمارستان باقرالعلوم اهر به عنوان شهرستان معین سعی می‌کند تا نیازهای درمانی منطقه‌ی ارسباران را در بیمارستان اهر پوشش دهیم و ما برای تجهیز بیمارستان باقرالعلوم اهر به‌عنوان بیمارستان معین شهرستان‌های ارسباران برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی بر لزوم تأمین کادر پزشکی متخصص و نیازمندی بیمارستان باقرالعلوم اهر و شهرستان‌های ارسباران تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز رویکرد تقویت و تجهیز بیمارستان‌های قطب مناطق استان از جمله بیمارستان باقرالعلوم اهر را در پیش گرفته است و در این رویکرد افزایش تخت‌های بیمارستانی، تأمین تجهیزات درمانی و کادر درمانی را پیگیری می‌کنیم.

احمدیان از راه‌اندازی بخش روان‌پزشکی بیمارستان باقرالعلوم اهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: اقدامات لازم اعم از انتقال و نصب قطعات دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با همکاری مسئولان شهرستانی انجام شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان باقرالعلوم اهر از قبیل بخش‌های ویژه نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که سال‌هاست اهری‌ها احداث بیمارستان دوم را مطالبه می‌کنند، با توجه به مراجعات از شهرستان‌های هم‌جوار به بیمارستان باقرالعلوم اهر آیا امکان احداث بیمارستان دوم در اهر وجود دارد، گفت: اولاً معتقدیم شهرستان‌های دارای بیمارستان بایستی بتوانند خدمات مبتدی را ارائه کنند تا بیماران با وضعیت بیماری سطوح پایین به مرکز استان ارجاع نشوند و در تقسیم نیروهای درمانی عدالت بین کلیبر، خداآفرین، ورزقان، هوراند و هریس را رعایت می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که احداث بیمارستان دوم در شهرستان اهر حداقل برای ۱۰ سال آینده دور از انتظار و تحقق است، اظهار کرد: اینکه منتظر باشیم بیمارستان دوم در شهرستان اهر احداث شود شاید وعده‌ای باشد که حداقل تا ۱۰ سال آینده محقق نمی‌شود و شخصاً نمی‌توان وعده‌ی احداث بیمارستان دوم را بدهم، اما در حال حاضر بیمارستان باقرالعلوم اهر امکان توسعه دارد و تا حد ممکن باید بیمارستان فعلی اهر را توسعه دهیم. از طرفی شهرهای مرند و سهند نیز به احداث بیمارستان جدید دارند اما با این شرایط زمانی احداث بیمارستان بسیار سخت است.

احمدیان اضافه کرد: فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر جوابگوی مراجعات نیست، لذا دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای توسعه اورژانس بیمارستان اهر برنامه‌ریزی می‌کند و از طرفی تمهیدات لازم برای جذب نیروی پرستاری در استان انجام شده که در صورت جذب پرستار، سهم شهرستان اهر را حتماً لحاظ خواهیم کرد. البته از ظرفیت دانشکده پرستاری اهر نیز برای تکمیل کادر پرستاری بیمارستان باقرالعلوم اهر بهره‌گیری می‌کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این‌که کمبود برخی تجهیزات و دستگاه‌ها در آزمایشگاه بیمارستان باقرالعلوم اهر مشهود است، گفت: برخی از دستگاه‌های آزمایشگاه بیمارستان اهر فرسوده و برخی هم وجود ندارد و بایستی با همکاری وزارت بهداشت و همکاری مسئولان بتوانیم دستگاه‌های آزمایشگاه بیمارستان اهر را تأمین و بروزرسانی کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:51 - 1403/01/09
اهم اقدامات «بیمه سلامت» برای فرار از «تله جمعیتی»
جوانی جمعیت، فرزندآوری و فرار از «تله جمعیتی» از جمله دغدغه‌های جدی کشور طی سال‌های اخیر بوده و در این راستا درمان مناسب و کم‌هزینه زوج‌های نابارور در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و در طرح‌هایی مانند بیمه رایگان مادران باردار و کودکان تا ۵ سالگی، گسترش مراکز درمان ناباروری و همچنین گسترش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خود را نشان داده است.
09:48 - 1403/01/09
پیگیری‌های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فوت یکی از متخصصین طرحی، بر پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ و ناگوار که جامعه پزشکی را آزرده خاطر کرده است، تاکید کرد.
پیشنهاد امروز