۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، از استمرار فعالیت واحدهای فراهم‌آوری، شناسایی و پیوند در ایام تعطیلات خبر داد.
کد خبر: ۳۱
انجام‌ ۱۴ پیوند کلیه و کبد در اولین روز سال نو

به گزارش سرطان نیوز، امیر حسام علیرضایی گفت: در آستانه سال جدید همکاران همیشه همراه واحدهای فراهم آوری اعضا و بخش‌های پیوند خالصانه و با جدیت در امر اهدا و پیوند مثل همیشه کوشا بودند و تعطیلات هیچ تأثیری در روند اهدا و پیوند نداشت. به طوری که در ساعات تحویل سال و اول فروردین با تمام توان کارهای خود را انجام داده‌اند.

وی افزود: تلاش و کوشش بی دریغ همکاران در این واحدها در روزهای پایانی سال گذشته و آغازین سال نو باعث حفظ ارگان‌های مناسب و پیوند و نجات جان بیماران نیازمند شد.

سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: جا دارد از واحدهای فراهم آوری و پیوند شیراز و مشهد و شبکه فراهم آوری و نسوج پیوندی دانشگاه تهران و بوشهر و مازندران و بخش‌های پیوند کلیه و کبد بیمارستان‌های لبافی نژاد، فرهیختگان، شیراز، مشهد و شهید مدرس کمال تشکر و سپاسگزاری را داشته باشیم.

علیرضایی گفت: در ٢٩ اسفند و اول فروردین ١٠ بیمار کلیوی و ٤ بیمار کبدی از رنج بیماری نجات یافتند.

وی افزود: به امید روزی که هیچ عضو قابل پیوندی به زیر خاک نرود و تمامی موارد مرگ مغزی شناسایی و به اهدا برسند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز