۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
حوزه سرطان‌های اورولوژی پیشرفت قابل‌توجهی را به ویژه در فرمول‌بندی درمان‌های هدفمند در سطح مولکولی تجربه کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۲
انقلابی در درمان سرطان اورولوژی: طلوع جدیدی از پزشکی شخصی

به گزارش سرطان نیوز، در حال حاضر، حوزه سرطان‌های اورولوژی پیشرفت قابل‌توجهی را به ویژه در فرمول‌بندی درمان‌های هدفمند در سطح مولکولی تجربه کرده است،رمزگشایی مسیر‌های تنظیمی مهم سرطان، توسعه استراتژی‌های درمانی مناسب را که بر اساس داده‌های ژنومیکس، پروتئومیکس و متابولومیکس پایه‌گذاری شده‌اند، تسهیل کرده است. این رویکرد فردی در پرداختن به پیامد‌های بالینی متنوع مشاهده شده در بیماران مبتلا به بدخیمی‌های اورولوژیکی، مانند سرطان پروستات و مثانه، حیاتی است.

با این وجود، فعلیت بخشیدن به پزشکی شخصی مملو از موانع متعددی است، از جمله عدم آشنایی سیستم مراقبت‌های بهداشتی با ماهیت نوآورانه آن و ضرورت حفاظت از داده‌های افراد. علاوه بر این، تنوع مشاهده شده چه در یک نوع سرطان و چه در میان سرطان‌های مختلف اورولوژی مانع قابل توجهی برای تحقق موفقیت آمیز پزشکی شخصی شده است.


بیشتر بخوانید


علی‌رغم این موانع، تحقیقات اخیر نتایج دلگرم‌کننده‌ای در استفاده از سیگنچر‌های ژنومی و الگو‌های بیان RNA برای پیش‌بینی عود بیماری و کمک به برنامه‌های درمانی به همراه داشته است. به عنوان مثال، استفاده از میکرو RNA‌ها (miRNAs) و ژن‌های پیشرفت چرخه سلولی (CCP) پتانسیل را در پیش بینی مسیر‌های بالینی بیماران سرطان پروستات نشان داده است. به همین ترتیب، پیشرفت در تحقیقات سرطان مثانه رویکرد فردی‌تر برای ارزیابی و درمان افراد مبتلا را تسهیل کرده است.

به طور خلاصه، پزشکی شخصی پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود مدیریت و درمان سرطان‌های اورولوژی دارد. اگرچه چالش‌ها همچنان ادامه دارند، تحقیقات و پیشرفت مداوم در این زمینه، پایه و اساس رویکرد فردی و مؤثرتر برای مبارزه با این بیماری‌های کشنده را ایجاد می‌کند. باید در نظر داشت که سرمایه گذاری مداوم در تحقیق و توسعه برای غلبه بر چالش‌های موجود و استفاده کامل از پتانسیل پزشکی شخصی در سرطان‌های اورولوژی ضروری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/19
نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشار به نقش بی بدیل ماماها در مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقاء سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، گفت: نقش ماما در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است.
12:00 - 1403/02/19
ارائه پیشنهادات سازمان پرستاری درباره لایحه مادی معنوی پرستاران/ لزوم جذب نیروهای دوران کرونا
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش، سازمان نظام پرستاری کل کشور پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داده است.
پیشنهاد امروز