۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اجرای قانون الزام عقد قرارداد پزشکان بخش خصوصی با بیمه‌های پایه، تا زمانی که بیمه نتواند منابع مالی لازم را تهیه کند، قابلیت اجرایی شدن ندارد.
کد خبر: ۴۷۴
نویسنده محمدرضا شاهمرادی

علی سالاریان

به گزارش سرطان نیوز؛ علی سالاریان با اعلام این مطلب در گفتگو با برنامه نیم نگاه رادیو سلامت، افزود:جامعه پزشکی برای اجرای این قانون با مشکل زیادی روبرو نیست، اما برای بیمه ها مشکل است.

 

وی در توضیح این مطلب گفت: بنا بر قانون ۳۸ مقررات زدایی دولت که پیشتر مصوب شده است، ۶۰ درصد هزینه اسنادی که مراکز و مؤسسات درمانی برای بیمه‌ها می‌فرستند باید طی دو هفته قبل از حسابرسی به صورت علی الحساب پرداخت شود و الباقی حداکثر طی ۳ ماه تسویه شود، اما این اتفاق نمی‌افتد و ماده ۳۸ اجرا نمی‌شود.

 

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مشروط کردن اخذ پروانه پزشکان به عقد قرارداد با بیمه، در حالی که بیمه امکان اجرای ماده ۳۸ را ندارد، منطقی نیست.

 

علی سالاریان با اشاره به اینکه جلسات فشرده‌ای با بیمه در این زمینه در حال برگزاری است، افزود: پیش نیاز اینکه آیین نامه‌های اجرایی نوشته و قانون اجرایی شود این است که بیمه‌ها منابع لازم را تأمین کنند.


بیشتر بخوانید:

 


 

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: از زمان اجرای نسخه الکترونیک بیمه‌ها ملزم بودند تسویه حساب‌ها را به روز انجام بدهند، اما استعلامی که از نظام پزشکی شهر‌های مختلف انجام دادیم نشان داد که اکثریت اعضای سازمان نظام پزشکی از بیمه‌ها به علت عمل نکردن به تعهدات خود شکایت داشتند.

 

علی سالاریان با بیان اینکه دست اندر کاران بیمه از افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی منابع بیمه سخن می‌گویند، افزود: این افزایش با این حجم عظیم و جدید از قرارداد‌ها با جامعه پزشکی همخوانی ندارد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور ابراز نگرانی کرد این مساله به استیصال جامعه پزشکی، سردرگمی مردم و آسیب دیدن سلامت جامعه بینجامد.

 

علی سالاریان با بیان اینکه پیش از تصویب قانون در مجلس باید از نظرات کارشناسی استفاده شود گفت: در مورد این قانون، هیچ مشاوره‌ای با کارشناسان نظام پزشکی نشد.

 

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به این صحبت که پایین بودن قیمت اقلامی مانند آرد باعث خروج آن از کشور شده است، گفت: پایین نگه داشتن مصنوعی قیمت‌ها در حوزه سلامت با فشار آوردن بر جامعه پزشکی و صاحبان خدمات سلامت هم باعث می‌شود پزشکان، پرستاران و دیگر متخصصان جامعه پزشکی مهاجرت کنند و در کشور نمانند.

 

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: قیمت‌های پایین تعیین شده بیمه‌ها هیچ تناسبی با استاندارد‌های جهانی و با تجهیزاتی که به کار برده می‌شود، ندارد و این باعث کاهش کیفیت خدمات می‌شود.

 

علی سالاریان گفت: بعضی بیمه‌های تکمیلی به شرط تخفیف با پزشکان قرارداد می‌بندند و می‌گویند منابع ما محدود است و اگر می‌خواهید به واسطه پوشش بیمه تکمیلی، عده بیشتری به شما مراجعه کنند بیایید با ۲۰، ۳۰، ۴۰ درصد تخفیف از نرخ مصوب دولت با ما قرارداد ببندید.


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: از آنجا که تخفیف در زمینه هزینه‌های مصوب سلامت، کیفیت را پایین می‌آورد، طبق قانون سازمان نظام پزشکی، این امر ممنوع است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز