۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
خوردن پیتزا را همه دوست دارند، حتی متخصص تغذیه هم شاید پیتزا بخورد؛ اما خیلی کم، چون می داند این غذای آماده چگونه تهیه می شود.
کد خبر: ۷۲۶۶
چرا باید کمتر پیتزا بخوریم

به گزارش سرطان نیوز، با صنعتی شدن جوامع و تغییر سبک زندگی، گرایش مردم به سمت مصرف غغذاهای آماده و فست فودها، گرایش بیشتری پیدا کرده اند و جامعه ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

برای اینکه طعم سوسیس و کالباس مطبوع‌تر شده و مدت زمان نگهداری آنها افزایش یابد، به آنها نیترات و نیتریت اضافه می‌کنند. این مواد با اینکه سبب کاهش فعالیت باکتری‌ها در گوشت‌های فرآورده شده می‌شوند اما موقع سرخ شدن نیترات به نیتریت تبدیل می‌شود. نیتریت هم پس از ترکیب شدن با آمین‌های ثانویه مواد خطرناکی به نام نیتروزامین را تولید می‌کند که ماده‌ای خطرناک و سرطان زا است.

همچنین، وجود چربی‌های اشباع و ترانس در پیتزا، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، پنیر پیتزا نیز دارای کالری فراوانی است که باعث افزایش حجم زیادی از کالری در بدن می‌شود.


بیشتر بخوانید


نکته مهم‌تر، خوردن نوشابه همراه پیتزا هم می‌تواند باعث افزایش کالری، قندخون و…، شود که در نهایت؛ افراط در خوردن پیتزا، می‌تواند ما را درگیر سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و…، کند.

توصیه کارشناسان تغذیه و پزشکان این است که تا حد امکان، کمتر پیتزا بخورید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/19
نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشار به نقش بی بدیل ماماها در مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقاء سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، گفت: نقش ماما در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است.
12:00 - 1403/02/19
ارائه پیشنهادات سازمان پرستاری درباره لایحه مادی معنوی پرستاران/ لزوم جذب نیروهای دوران کرونا
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش، سازمان نظام پرستاری کل کشور پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داده است.
پیشنهاد امروز