۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
رئیس انجمن تجهیزات پزشکی کشور گفت: دستگاه های شتاب دهنده خطی در ایران تولید می شوند.
کد خبر: ۷۰۹۰
به گزارش سرطان نیوز، احمد مسلمی، رئیس انجمن تجهیزات پزشکی کشور گفت: تولید محصولات مختلف تجهیزات پزشکی در ایران توسط شرکت های مختلف سبب صرفه جویی ارزی ۱/۵ تا دو میلیارد دلاری در کشور شده و از خروج ارز جلوگیری کرده است. الان ۶۰ درصد از نیاز کشور به تجهیزات پزشکی در ایران تولید می شود.


به گفته وی در حال حاضر در بیشتر بخش های بیمارستانی تولید انجام می شود و تمام محصولات هتلینگ بیمارستانی در ایران ساخته می شوند.

مسلمی افزود: با تلاش دانشمندان کشورمان دستگاه های شتاب دهنده خطی در ایران تولید می شوند و وزارت بهداشت ده دستگاه شتاب دهنده خطی تولیدی داخل را خریداری کرده است. الان حدود ۱۳٠٠ شرکت تجهیزات پزشکی ، محصولاتشان را در بازار به فروش می رسانند.

رئیس انجمن تجهیزات پزشکی کشور ادامه داد: بسیاری از دستگاه های هایتک و با تکنولوژی بالا در ایران توسط شرکت های مختلف تولید می شوند.

او بیان کرد: در حال حاضر محصولات یک بار مصرف تخصصی در کشور تولید می شوند و شرکت های تولیدی زیادی در زمینه ارتوپدی فعالیت دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
06:59 - 1403/02/10
عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در ۱۰ استان کاری اشتباه است.
پیشنهاد امروز