۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
معاون مرکز هماهنگی های امور اقتصادی وزارت بهداشت گفت: تشکیل دفاتر خدمات سلامت به نوعی سبب ارتقای دسترسی مردم به خدمات سلامت خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵

ایجاد بیش از ۱۶۹۰ شغل بدون استفاده از منابع دولتی در دفاتر خدمات سلامت

 

به گزارش سرطان نیوز، حمید اسدی، معاون مرکز هماهنگی های امور اقتصادی وزارت بهداشت گفت: در راستای توسعه کسب و کار و شبکه بهداشتی کشور و در زمینه سیاست های ابلاغی کلی سلامت، موضوع برون سپاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دانشجویان جوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

او گفت: موضوع توسعه شبکه دفترهای ارائه دهنده خدمات سلامت مورد تاکید دولت سیزدهم است و این دفاتر توسط اشخاص واجد شرایط و مورد تایید وزارت بهداشت و بخش غیر دولتی برای تمرکز خدمات قابل واگذاری و برون سپاری حوزه سلامت تشکیل شده اند.

معاون مرکز هماهنگی های امور اقتصادی وزارت بهداشت  ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰ دفتر خدمات سلامت در کشور راه اندازی شده اند و بیش از ۱۶۹۰ شغل به ارزش بالغ بر ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال را بدون استفاده از منابع دولتی ایجاد کرده اند.

او بیان کرد: تشکیل دفاترخدمات سلامت به نوعی سبب ارتقای دسترسی مردم به خدمات سلامت خواهد شد. با همت معاونت بهداشت، بسته خدمتی بهداشت محیط شامل آموزش بهداشتی اصناف، خود اظهاری بهداشتی اصناف و صدور کارت بهداشتی و نمونه برداری بهداشتی موادغذایی در دستور کار دفاتر خدمات سلامت قرار گرفته است.

اسدی افزود: سیستم های اطلاعات بهداشت محیط و حرفه ای به همراه تیم های آموزش و مراقبت بهداشتی مجازی توسعه پیدا می کنند .

او گفت: توسعه شبکه دفاتر خدمات سلامت جزء دستاوردهای بهداشتی نظام سلامت است و ما شاهد ارتقای دسترسی مردم به خدمات سلامت و ایجاد بسته های خدمتی در سازمان  غذا و دارو در این دفاتر خدمات سلامت خواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز