۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
مدیرعامل گروه دارویی برکت با اشاره به اینکه تست انسانی واکسن ایرانی سرطان دهانه رحم به‌زودی آغاز می‌شود؛ از اخذ مجوز مطالعه انسانی تا دو هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۷

به گزارش سرطان نیوز، اکبر برندگی درباره واکسن ایرانی سرطان دهانه رحم اظهار کرد: تولید واکسن سرطان دهانه رحم انجام شده است و در انتظار انجام مطالعات بالینی این واکسن هستیم و مجوز کمیته اخلاق در پژوهش، تا دو هفته آینده اخذ می‌شود.

وی افزود: پس از دریافت این مجوز، تزریق واکسن به داوطلبان انجام می‌شود و پس از اعلام نتایج تست انسانی، به‌صورت عام برای افراد جامعه قابل استفاده خواهد بود.

برندگی ادامه داد: داوطلبان باید زنان سالم باشند که پس از انجام معاینات و آزمایش‌های لازم توسط متخصص زنان، در این آزمایش شرکت می‌کنند. این داوطلبان به دو گروه تقسیم می‌شوند و به یک گروه واکسن HPV ایرانی و به گروهی دیگر واکسن گارداسیل تزریق و اثرات درمانی توسط تیم پژوهشی بررسی و مقایسه می‌شود.


بیشتر بخوانید

تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا برای چه افرادی مفیدتر است؟


وی بیان کرد: نتایج پژوهش به کمیته اخلاق ارسال می‌شود و در صورت تأیید، اجازه مصرف واکسن داده می‌شود.

مدیرعامل گروه دارویی برکت با بیان این‌که "در زمان حاضر تزریق واکسن ضدسرطان دهانه رحم در کشور اجباری نیست"، تصریح کرد: پس از تأیید، تولید واکسن با توجه به نیاز کشور انجام خواهد شد، اما توانایی پوشش‌دهی نیاز کل کشور به این واکسن وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
06:59 - 1403/02/10
عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در ۱۰ استان کاری اشتباه است.
پیشنهاد امروز