۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
در دهه اخیر و به مدد روش‌های نوین درمانی سرطان در بسیاری از انواع خود از بیماری کشنده دهه‌های قبل به بیماری قابل درمان در بسیاری از بیماران تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۴۹۸

ورزش مینی گلف میانبری برای برگشت بیماران سرطانی به زندگی

به گزارش سرطان نیوز، دکتر پوریا عادلی متخصص رادیوانکولوژی گفت: در دهه اخیر و به مدد روش‌های نوین درمانی سرطان در بسیاری از انواع خود از بیماری کشنده دهه‌های قبل به بیماری قابل درمان در بسیاری از بیماران تبدیل شده است و بنابراین کیفیت زندگی و برگشت به زندگی نرمال نجات از یافتگان بیماری سرطان بدل به مهمترین دغدغه بیماران و تیم درمانی گردیده است.

او افزود: در این میان تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب علاوه بر کاهش ریسک برگشت بیماری می‌تواند کمک شایانی به حفظ کارکرد اجتماعی این بیماران نماید.

متخصص رادیوانکولوژی بیان کرد: مناسبترین فعالیت بدنی برای این دسته از بیماران انجام فعالیت با شدت متوسط در فضای آزاد است، در میان ورزش‌های مختلف یکی از مناسبترین ورزش ها، ورزش‌های خانواده گلف و مینی گلف است.

عادلی ادامه داد: ورزش‌های این خانواده علاوه بر تامین فعالیت بدنی متناسب می‌تواند بستر مناسبی برای بازپروری گروهی نجات یافتگان از سرطان ایجاد نماید.

متخصص رادیوانکولوژی افزود: ماهیت ورزش،‌های این خانواده به بیماران اجازه می‌دهد ضمن داشتن فعالیت بدنی متوسط تجربیات خود را با سایر بیماران و بهبود یافتگان به اشتراک بگذارند، بنابراین تسهیل دسترسی بیماران و نجات یافتگان به این ورزش‌های جذاب و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای این افراد می‌تواند گامی موثر و اقتصادی برای بازگشت این افراد به عرصه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و جبران سریعتر آسیب‌های ناشی از آن باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز