۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که باید دست و بال مردم را از بیمه‌ها باز کرده و اجازه فعالیت به صنعت دارو داده شود.
کد خبر: ۹۳۴
نویسنده محمدرضا شاهمرادی

به گزارش سرطان نیوز؛ عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در ۴۴ سال گذشته صنعت دارو پاسخگوی نیاز کشور بود، اما امروز با کمبود احتمالی سرم و سایر اشکال دارویی مواجه هستیم که سال‌هاست در کشور ساخته می‌شود. باید سامانه‌های متصل به نظام سلامت بسترسازی شود و برنامه ریزی درستی باشد. دست و بال مردم را با بیمه قوی و دایره شمول آن بگیریم.

وی با انتقاد از ورود کمیسیون اصل ۹۰ به حوزه دارو و بهداشت و درمان اظهار کرد: دست و بال مردم و صنعت را با بیمه باز کنید و غل و زنجیر را از صنعت دارو باز کنید همچنین پزشکان و نظام سلامت نباید از دارو‌های جدید محروم شوند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد وزارت بهداشت نسبت به شرکت‌های واکسن‌سازی اظهار کرد: دولت با شرکت‌های واکسن‌سازی قرارداد بسته و طبیعتا آن‌ها بدون قرارداد نمی‌توانستند کاری کنند، پس کاری نکنید که در شرایط اضطراری این صنعت به شما اعتماد نکند. مسئولیت‌پذیری، پیشگیری و پذیرش مشکلات موضوع مهمی است.

روح‌الامینی گفت: قرار بود اگر کاری را می‌پذیریم با تمام قوا وارد میدان شده و با مشورت و برنامه ریزی و عاقلانه و عالمانه رفتار کنیم نه این‌که پزشکی از آن طرف کشور آمده و متصدی دارو شود و بعد هم توجهی به تذکرات ناصحان و خیرخواهان نشود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز