۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
یک متخصص قلب و عروق به تشریح باید و نباید‌های روزه داری برای بیماران قلبی پرداخت.
کد خبر: ۱۲۷۳۳

به گزارش گروه غذا و دارو سرطان نیوز، دکتر مصطفی بهره‌مند درخصوص روزه داری بیماران قلبی گفت: بیماران قلبی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول بیمارانی هستند که دچار تنگی رگ بوده و دسته دیگر بیمارانی هستند که قلب آن‌ها دچار نارسایی شده است.

وی افزود: اگر بیمار در هر دو دسته در مرحله و فاز خطرناک بیماری قرار داشته باشد مجاز به روزه اری نیست.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: همچنین برای بیماری که به تازگی دچار حمله قلبی شده و در دوران نقاهت به سر می‌برند، روزه داری توصیه نمی‌شود.

بهره‌مند خاطرنشان کرد: روزه داری برای بیمارانی که درمان‌های مخصوص گرفتگی رگ را انجام داده و در زندگی روزمره علامت‌دار نباشند، بلامانع است، اما در مجموع توصیه میشود تمام بیماران قلبی و عروقی قبل از اقدام به روزه داری حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

این متخصص قلب و عروق در خصوص تغذیه بیماران قلبی در ایام ماه مبارک رمضان هم گفت: این بیماران باید بطور جد از مصرف نمک و چربی در وعده‌های شام و سحری اجتناب کرده و غذا‌های آبپز را جایگزین کنند.

وی نسبت به پرخوری در وعده‌های سحری و افطار هشدار داد و افزود: توصیه می‌شود بیماران غذای مورد نیاز خود را در وعده‌های بیشتر و با حجم کمتر مصرف کنند.

بهره‌مند با تاکید بر لزوم استفاده زیاد از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی بیماران قلبی گفت: مصرف این خوراکی‌ها از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.

وی افزود: همچنین بیماران قلبی باید میزان مناسب آب را در فاصله افطار تا سحری مصرف کنند تا بدن آن‌ها دچار کم آبی نشود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
12:00 - 1403/02/24
بازار تامین شیرخشک در وضعیت پایدار/ توافق برای بهبود «توزیع» در داروخانه‌ها
مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از اقداماتی جهت بهبود وضعیت توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها خبر داد و در عین حال تاکید کرد: اکنون وضعیت تولید و توزیع برند‌های مختلف شیرخشک‌های رگولار به حد تعادل رسیده و مشکلی در تامین شیرخشک‌ها نیست.
پیشنهاد امروز