۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کلانتری عنوان کرد؛
ئییس انجمن داروسازان ایران، نسبت به باج خواهی از جامعه پزشکی و صنعت داروسازی کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۴

به گزارش گروه غذا و دارو سرطان نیوز، شهرام کلانتری خاندانی، گفت: تصمیم گیران لطفاً توجه کنند که شرکت‌های پلتفرمی از دو سال پیش نرم افزارهایشان را در مطب پزشکان نصب کرده اند.

وی افزود: بعضی شرکت‌های پلتفرمی همین الان، نسخه الکترونیک که توسط پزشک تولید می‌شود را با آگاهی و یا بدون اطلاع پزشک به سمت مراکز مورد نظر خود هدایت می‌کنند و با ایجاد روابط مالی غیرحرفه‌ای و دریافت پورسانت از این مراکز، روابط مالی جامعه پزشکی را به فساد کشیده اند.

کلانتری ادامه داد: تنها بخش باقیمانده از کار برای این پلتفرم‌ها این است که یک آئین نامه و مجوزی پیدا کنند که به آن‌ها اجازه دهد که رسماً بیایند وسط مسیر تجویز پزشک و داروخانه قرار بگیرند.

وی افزود: اگر تصمیم گیران ساده انگاری کنند و این اجازه را بدهند، تمام سیاستگذاری تجویز دارو و مصرف دارو به دست این پلتفرم‌ها می‌افتد. آن گاه به زودی شاهد باج خواهی‌های نجومی از جامعه پزشکی و داروخانه‌ها و نیز ورشکستگی و زمین خوردن کارخانه‌های داروسازی خواهیم بود که به این پلتفرم‌های خاص، باج نداده باشند.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: سیاستگذاری‌های فعلی حوزه سلامت به شدت به سمت ناسالم سازی فضا و روابط شغلی و حرفه‌ای در این بخش، در حرکت است.

کلانتری گفت: باج خواهی بزرگ و استیلای مافیای پلتفرمی بر حوزه سلامت در راه است.

منبع» مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:00 - 1403/02/27
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
همکاری مجلس و نظام پزشکی منجر به ارتقای سلامت ایرانیان می‌شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت حوزه سلامت، به نقش و ساختار نظام پزشکی از زمان تأسیس پرداخت و گفت: با توجه به تنفیذ نظر مجمع عمومی با حکم رئیس جمهور، نقش مؤثر و محوری نمایندگان مجلس در تعامل با سازمان نظام پزشکی برای حل مشکلات مردم و جامعه و ارتقای سلامت ایرانیان بسیار اهمیت دارد.
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز