۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان موضوع فرار مالیاتی پزشکان را یک موضوع انحرافی دانست.
کد خبر: ۷۸۲۶

به گزارش سرطان نیوز، دکتر مدرکیان رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: نماینده‌های شهر‌ها با اصناف صحبت و مشورت نمی‌کنند و نظرات را از وزارت خانه می‌گیرند.

او افزود: ۲۰ درصد اقتصاد ازآن مشاغل و اصناف است و مالیات آن‌ها ۶ درصد است که انتظار است که به ۲۰ درصد برسد و بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی پارسال متوسط مالیات پرداختی اصناف ۶ میلیون در سال بوده است درحالیکه پزشکان پارسال ۲۳ میلیون مالیات پرداخت کرده اند که ۱۷ میلیون از اصناف بیشتر است.

دکتر مدرکیان بیان کرد: فرار مالیاتی پزشکان یک موضوع کاملا انحرافی است و بحث کارتخوان بخاطر مالیات نیست و پزشکان مالیات خود را می‌پردازند و به این دلیل کارتخوان نصب نمی‌کنند که قانون نوشته می‌شود بدون این که از پزشکان نظرخواهی شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان ادامه داد: اگر صنفی وجود داشته باشد که ۸۰ درصد اعضای آن کاری را درست انجام دهند دیگر بحثی نمی‌ماند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: زمانی مالیات پول زور نیست که فردی که قرار است پرداخت کند توجیه باشد، نظرش پرسیده شده باشد و خواسته اش شنیده شده باشد.

دکتر مدرکیان عنوان کرد: تا زمانی که حرف ما شنیده نشود قانون ضمانت اجرا ندارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: در همدان بیشترین پیگیری در بحث نصب کارتخوان انجام می‌شود چراکه حق شهروندی است، اما مالیاتی که پرداخت کنیم تا قانون بر علیه ما وضع شود پول زور است.

او افزود: قانون زمانی اجرایی می‌شود که پذیرش عمومی داشته باشد، اما هیچکدام از نمایندگان مجلس از پزشکان و نظام پزشکی برای وضع قانون در حوزه سلامت نظرخواهی و سوال نمی‌کنند.

دکتر مدرکیان ادامه داد: پزشکان جزو شفاف‌ترین گروه‌ها هستند که یا بیمه دارند، یا در بیمارستان کار می‌کنند و یا نسخه می‌نویسند در سامانه نسخه الکترونیکی که شفاف هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان عنوان کرد: پزشکان سختی زیادی تحمل می‌کنند از مرحله کنکور تا گذراندن طرح در شهر و منطقه‌ای دور از خانواده، دستیاری و کار سخت و تعهد عام و تعهد خاص و ضریب کار و در نهایت قانون‌های الزام آور و فضاسازی رسانه ای.

او اظهار کرد: بیمه‌ها پول ندارند و باید ممنون باشند که پزشکان قرارداد نمی‌بندد چرا که بدهی بیمه بیشتر می‌شود باید جوری بودجه نوشته شود که بیمه بدهکار نشود و مردم خدمات بهتری دریافت کنند.

دکتر مدرکیان تصریح کرد: در خصوص رابطه پزشک و بیمار کسی نباید دخالت کند چراکه ما بلدیم روابطمان را با بیماران تنظیم کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز