۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سرانه سلامت ردیف اعتباری بودجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۲۸۸

به گزارش سرطان نیوز، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سرانه سلامت ردیف اعتباری بودجه قرار گرفته است. دیگر مبتنی بر عملکرد و ثبت اقدامات توسط پرستاران، سقف ریالی مانند سال گذشته نخواهیم داشت.

او گفت: امیدواریم با آماده سازی زیرساخت‌های لازم و بازخوردی که از همکاران پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور گرفته ایم، نواقص با کمک سایر نهاد‌های ذی‌ربط برطرف شوند.

به گفته وی آیین نامه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری با کمی تاخیر ابلاغ شده بود؛ اما در نیمه دوم سال گذشته ثبت خدمات پرستاری به طور کامل در بیمارستان‌های سراسر کشور انجام شده است.

او ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه سه هزار میلیارد تومان از پنج همت را به سازمان‌های بیمه گر تخصیص داده است. اعتبارات طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری کمی با تأخیر رسید.


بیشتر بخوانید


عبادی افزود: از صندوق‌های بیمه گر تقاضا می‌کنم تا بودجه‌های تخصیص یافته به تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به موقع به بیمارستان‌ها ارائه دهند.

او بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از حدود ۱۵ سال در کشور عملیاتی و اجرا شده است.

عبادی گفت: پس از بررسی‌های میدانی و کسب بازخورد‌های همکاران پرستار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری بازنگری شده است تا نواقص احتمالی آن برطرف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
12:00 - 1403/02/24
بازار تامین شیرخشک در وضعیت پایدار/ توافق برای بهبود «توزیع» در داروخانه‌ها
مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از اقداماتی جهت بهبود وضعیت توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها خبر داد و در عین حال تاکید کرد: اکنون وضعیت تولید و توزیع برند‌های مختلف شیرخشک‌های رگولار به حد تعادل رسیده و مشکلی در تامین شیرخشک‌ها نیست.
08:31 - 1403/02/24
درمان رایگان مصدومان تصادفی / پرداخت ناقص سهم وزارت بهداشت از بیمه شخص ثالث
معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به درمان رایگان مصدومان تصادفات از محل ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث، در عین حال از پرداخت ناقص این اعتبار از سوی بیمه‌های تجاری انتقاد کرد و گفت: بیمه مرکزی در این باره قول پیگیری داده و امیدواریم کسری هزینه‌ای وزارت بهداشت در این زمینه سریع‌تر جبران شود.
پیشنهاد امروز