۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
گریه کردن برای بدن خواص درمانی و حفاظتی دارد.
کد خبر: ۶۹۸۶
 

به گزارش سرطان نیوز، گریه واکنش طبیعی بدن به یک احساس است. در حالی که ما اغلب گریه را با غم و اندوه مرتبط می‌دانیم، اما با شادی شدید و گاهی اوقات با محرک‌هایی مانند عصبانیت و ناراحتی نیز همراه است. 

این واکنش گاهی از لحاظ سیستم ایمنی برای بدن مفید است و به سلامت چشم‌ها نیز کمک می‌کند. 

درمانگر آنا پاپایوآنو در خصوص توضیح فواید گریه گفت: یک عملکرد سالم، طبیعی و انسانی است که به شما این توانایی را می‌دهد تا درد را کاهش دهید، چشم‌هایتان را سالم نگه دارید و شبکه‌های حمایتی ایجاد کنید.

آنا انواع اشک ریختن را توضیح داد که آن‌ها به حفظ سلامت چشم کمک می‌کنند.

اشک اصلی: این نوع اشک ، حاوی مایعی به نام لیزوزیم (Iysozyme) با خواص ضد میکروبی است. همچنین به مرطوب نگه داشتن چشم کمک می‌کند.

اشک انعکاسی: این اشک در واکنش به چیزی که برای چشم‌ها آزاردهنده بوده رخ می‌دهد، گرد و غبار باشد یا حتی در زمان خرد کردن پیاز. 

اشک احساسی : نه تنها اثر آرام بخش و تسکین دهنده بر بدن دارند، بلکه حاوی هورمون‌های استرس هستند که به طور طبیعی میزان کورتیزول را در بدن شما تنظیم می‌کنند.


بیشتر بخوانید


اشک سرد: این اشک از خوشحالی فرد جاری می شود ، به نوعی بروزدهنده احساسات خوش و خنکای چشم است.


آنا به فواید گریه و چگونگی کمک آن به حفظ سلامت چشم اشاره کرد: 

اثر حمایتی: اشک‌های انسان از عوامل رشد اعصاب هستند که حامی رشد و بقای نورون‌ها هستند.

اثر تسکین دهنده: گریه به کاهش هورمون‌های استرس کمک می‌کند و در نتیجه اثر تسکین دهنده دارد و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کند. 

تقویت شفقت و نوع دوستی: گریه نوعی رفتار دلبستگی است و اگرچه یک فرآیند شخصی است، اما به نظر می‌رسد که باعث افزایش شفقت و رفتار‌های مثبت اجتماعی شده است.

درد: گریه ، واکنش طبیعی بدن به درد است که با ترشح اندورفین و اکسی توسین به کاهش درد کمک می‌کند. 

پاکسازی چشم : اشک به تمیز و مرطوب نگه داشتن چشم کمک می‌کند. 

بینایی : وقتی چشم‌ها به درستی پاکسازی نمی‌شوند، می‌توانند منجر به تاری دید شوند. اشک‌های پایه که هر بار پلک می‌زنیم تولید می‌شوند و مسئول مرطوب نگه داشتن چشم‌ها و محافظت از غشا‌های مخاطی هستند. 

استرس: گریه راهی است که بدن برای رهایی از هورمون‌های استرس انجام می‌دهد و به نظر می‌رسد پس از یک گریه خوب استرس را کاهش می‌دهد.

سیستم طبیعی گریه کردن برای بدن مزایای شناخته شده مذکور را دارد و به همین دلیل اگر اشک فردی کم باشد یا قطع شود و یا بنا بدلایلی نتواند پلک بزند باید از اشک مصنوعی استفاده کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:25 - 1403/02/04
مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعاتی از پارسال درباره ضرورت یا عدم لزوم ورود واکسن گارداسیل به برنامه واکسیناسیون ملی، گفت: در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمام افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم.
پیشنهاد امروز