۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: یکی از راه‌های ایمنی در برابر ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک است.
کد خبر: ۶۳۳۲

به گزارش سرطان نیوز، بابک عشرتی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که روند بیماری کرونا تا حدودی کاهش پیدا کرده، اما به طور قطعی نمی‌توان گفت که روند افزایشی این بیماری در موج هشتم پایان یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر نمی‌توان گفت که به قله موج هشتم کرونا رسیده ایم، اما مسئله مهم این است که کرونا هنوز در ایران و دنیا تمام نشده و افراد باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

او افزود: هر چقدر میزان موارد ابتلاء و بستری بالا برود به طبع آن میزان مرگ و میر نیز افزایش پیدا می‌کند و به طور کلی بیماری آنفولانزا نسبت کشندگی اش بیشتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید

 افزایش ابتلا به کرونا با رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی/ روند صعودی شناسایی بیماران در کشور


عشرتی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد دارای علائم باید پنج روز در خانه بمانند و خود را قرنطینه کنند، بنابراین این افراد برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا به دیگران از حضور در اجتماع باید خودداری کنند. یکی از راه‌های ایمنی در برابر ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک است.

او گفت: در حال حاضر اگر شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن کرونا گذشته باشد، افراد باید برای حفظ سطح ایمنی بدنشان اقدام به تلقیح واکسن کرونا کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/19
نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشار به نقش بی بدیل ماماها در مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقاء سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، گفت: نقش ماما در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است.
12:00 - 1403/02/19
ارائه پیشنهادات سازمان پرستاری درباره لایحه مادی معنوی پرستاران/ لزوم جذب نیروهای دوران کرونا
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش، سازمان نظام پرستاری کل کشور پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داده است.
پیشنهاد امروز