۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد؛
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از موافقت کمیسیون با تحقیق و تفحص از روند واگذاری پالایشگاه پژوهش و پالایش پلاسما سازمان انتقال خون به بخش خصوصی و ارجاع آن به صحن علنی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۷

تحقیق و تفحص از پالایشگاه خون به صحن علنی مجلس می رود

به گزارش سرطان نیوز، زهرا شیخی، با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس در مورد نحوه واگذاری پالایشگاه پژوهش و پالایش پلاسمای سازمان انتقال خون به بخش خصوصی با حضور وزیر بهداشت، نماینده متقاضیان و مدیرعامل سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: در مورد این پالایشگاه با ابهام در واگذاری، قیمت گذاری، مزایده و عدم راه اندازی به رغم اتمام قرارداد ۵ ساله و عمل به تعهدات توسط بخش خصوصی مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پلاسما موضوع حاکمیتی است، بنابراین حساسیت کار را افزایش می دهد و بر اساس اظهارات مسئولان حقوقی وزارت بهداشت هر چند این موضوع مربوط به سال ها پیش است اما در حال حاضر پیگیر موضوع هستند و تذکرات لازم برای اتمام مهلت قانونی داده شده بود و با توجه به اتمام پایان قرارداد، قرارداد باید فسخ و زمین پروژه به سازمان انتقال خون و در اصل به دولت بازگردانده شود.

شیخی ادامه داد: همچنین مسئولان مربوطه یادآور شدند که بررسی‌های قضائی و نظارتی ویژه ای در مورد این موضوع توسط دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه در حال انجام است.

وی یادآور شد: دیوان محاسبات هم گزارشی را در مورد نحوه واگذاری این پالایشگاه ارائه کرد که بر اساس آن اصل واگذاری خلاف قانون بوده و مسائل پیچیده ای در مورد نحوه واگذاری وجود دارد. اعضای کمیسیون هم تاکید داشتند که کشور به راه اندازی پالایشگاه پلاسما نیاز جدی دارد اما نحوه پیگیری و مسیر طی شده راه اندازی نیاز به بررسی های ویژه دارد و به طور قطع باید بر اساس قوانین و مقررات انجام شود؛ در نهایت پس از بحث و گفتگوهای صورت گرفته موضوع تحقیق و تفحص رای گیری شد که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز