سخنگوی سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛
سخنگوی سازمان نظام پزشکی ایران، از افزایش ۱۲۰ درصدی درخواست مهاجرت پزشکان کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۶

افزایش ۱۲۰ درصدی درخواست مهاجرت پزشکان

به گزارش سرطان نیوز، رضا لاری پور، در برنامه تلویزیونی صبحانه ایرانی شبکه دو سیما، گفت: درخواست مهاجرت پزشکان، جدا از مسائل اقتصادی و مالی، زمینه‌های دیگری نیز دارد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در رشته پزشکی، افزود: مهم‌ترین نکته، موضوع استخدام پزشکان است که وجود ندارد. زیرا، اگر عضو هیأت علمی دانشگاه شدید، استخدام هستید؛ در غیر این صورت هیچ تضمینی برای استخدام پزشک وجود ندارد.

لاری پور به طرح اجباری رشته پزشکی اشاره کرد و گفت: این طرح که فقط برای جامعه پزشکی اعمال می‌شود، با مشکلاتی همراه است که انگیزه‌های پزشکان را از بین می‌برد.

سخنگوی سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که در سال‌های ۹۵ و ۹۶، ماهانه ۵۰ نفر به دنبال دریافت گواهی حُسن سابقه برای مهاجرت بودند، افزود: دز دو سال اخیر، درخواست برای مهاجرت به بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:00 - 1403/02/27
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
همکاری مجلس و نظام پزشکی منجر به ارتقای سلامت ایرانیان می‌شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت حوزه سلامت، به نقش و ساختار نظام پزشکی از زمان تأسیس پرداخت و گفت: با توجه به تنفیذ نظر مجمع عمومی با حکم رئیس جمهور، نقش مؤثر و محوری نمایندگان مجلس در تعامل با سازمان نظام پزشکی برای حل مشکلات مردم و جامعه و ارتقای سلامت ایرانیان بسیار اهمیت دارد.
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز