رییس کل سازمان نظام پزشکی مطرح کرد
رئیس سازمان نظام پزشکی کشوربا بیان اینکه در کنار هر پزشک نمی توان یک پلیس قرار داد، گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد پزشکان بر اساس تعرفه های حداقلی که مطابق با قیمت تمام شده نیست، فعالیت می کنند و ممکن است مانند تمامی رشته ها ۵ درصد از پزشکان نیز مرتکب جرم زیرمیزی شوند که در این رابطه باید زیرساخت های لازم برای جلوگیری از این ناهنجاری اجتماعی فراهم و هوشمندسازی در دستور کار قرار گیرد و جرائم و قوانین بازدارنده باشد.
کد خبر: ۴۲۷۴
 

به گزارش سرطان نیوز، دکتر محمد رئیس‌زاده در مورد بحث زیرمیزی پزشکان، گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از این ناهنجاری اجتماعی را فراهم و هوشمندسازی در دستور کار قرار گیرد و جرائم بازدارنده باشد.

وی افزود: تامین زیرساخت‌ها  وظیفه حاکمیت، قوای سه گانه، نهادهای نظارتی و معاونت های درمان دانشگاه ها است و در تمامی حوزه ها به دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت واقعی محاسبه شود

رئیس زاده با یادآوری اینکه تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت واقعی محاسبه شود و این موضوع نص صریح قانون است، ادامه داد: تعرفه خدمات درمانی و تشخیصی باید بر اساس قیمت تمام شده لحاظ شود اما سال ها است این قانون اجرایی و عملیاتی نمی شود و در این رابطه می طلبد سامانه های نظارتی اصلاح شود و قوانین هم بازدارنده باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه دامن زدن رسانه‌ای به موضوع زیرمیزی پزشکان باید کنترل و مدیریت شود، گفت: تعداد پزشکانی که این جرم را مرتکب می شوند اندک است و ۹۰ تا ۹۵ درصد پزشکان بر اساس تعرفه های حداقلی که مطابق با قیمت تمام شده نیست فعالیت می کنند و ممکن است مانند تمامی رشته ها ۵ درصد از پزشکان نیز تخلفاتی را مرتکب شوند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: اگر به طور مداوم موضوع زیرمیزی در رسانه ها منتشر شود آیا مشکل حل می شود؟ بی شک حل نمی شود و جز خدشه دار کردن اعتبار جامعه پزشکی و ظلم به ۹۵ درصد پزشکان هیچ نتیجه ای در پی ندارد بنابراین می طلبد هیاهوی رسانه ای این موضوع کاهش یابد و  به صورت زیرساختی این مشکل را حل کنیم که ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، ‌ رئیس سازمان نظام پزشکی کشوربا بیان اینکه در کنار هر پزشک نمی توان یک پلیس قرار داد، گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد پزشکان بر اساس تعرفه های حداقلی که مطابق با قیمت تمام شده نیست فعالیت می کنند و ممکن است مانند تمامی رشته ها ۵ درصد از پزشکان نیز مرتکب جرم زیرمیزی شوند که در این رابطه باید زیرساخت های لازم برای جلوگیری از این ناهنجاری اجتماعی فراهم و هوشمندسازی در دستور کار قرار گیرد و جرائم و قوانین بازدارنده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز