۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تفاهم‌نامه ارتقای توان فن آورانه در راستای نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی و محصولات کشاورزی مستقیما به سلامتی مردم برمی‌گردد.
کد خبر: ۴۲۴۸

به گزارش سرطان نیوز، تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عصر دیروز (شنبه) با حضور دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ارتقای توان فن‌آورانه در راستای نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی و محصولات کشاورزی آلاینده‌های محیطی و شغلی با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

فرشیدی در همین خصوص به وبدا اظهار داشت: سلامت غذایی و محیط و کار یکی از بحث‌های بسیار مهمی است که در حوزه سلامت مورد توجه بوده و قطعا استفاده از ظرفیت های نوین می‌تواند در کنترل و بهبود آن موثر باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تفاهم‌نامه ارتقای توان فن‌آورانه در راستای نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده‌ها و تقلبات مواد غذایی است که این فرصت را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد که با استفاده از این فناوری‌های نوین با حداقل زمان و نیرو بسیاری از موارد را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: همواره یکی از دغدغه های ما کنترل بازار در مقوله غذاهای بهداشتی و غذاهای تقلبی بوده تا با کنترل و نظارت صحیح، مردم فرآورده های سالم مصرف کنند.

فرشیدی ادامه داد: برای کنترل غذاهای موجود در بازار راهکارهای بسیار متفاوتی اجرا می شود و قطعا روز به روز این راهکارها باید به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کند و این تفاهمنامه این فرصت را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد که در این راستا گام بردارد و قطعا نتایج این تفاهمنامه مستقیما به سلامتی مردم بر می‌گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:00 - 1403/02/27
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
همکاری مجلس و نظام پزشکی منجر به ارتقای سلامت ایرانیان می‌شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت حوزه سلامت، به نقش و ساختار نظام پزشکی از زمان تأسیس پرداخت و گفت: با توجه به تنفیذ نظر مجمع عمومی با حکم رئیس جمهور، نقش مؤثر و محوری نمایندگان مجلس در تعامل با سازمان نظام پزشکی برای حل مشکلات مردم و جامعه و ارتقای سلامت ایرانیان بسیار اهمیت دارد.
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز