۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به زحمات شبانه‌روزی پرستاران در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: نتوانستیم تلاش‌ها و زحمات پرستاران را به نحو شایسته جبران کنیم.
کد خبر: ۳۶۷۱
 

به گزارش سرطان نیوز، سعید گل‌فیروزی امروز شنبه ۱۲ آذر در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: اسفند سال ۱۳۹۸ شروع ویروس نوپدید کرونا بود و در حالی که در تمام دنیا با توجه به حجم وسیع بیماری و عوارض و تعداد بیماران کرونایی به نحو بایسته و شایسته خدمات ارائه نشد و حتی در برخی از کشورها مانند جنوب اروپا بیماران در حیاط بیمارستان رها بودند اما خوشبختانه در کشورمان شرایط سریعاً مدیریت شد.

وی ادامه داد: در اسفند و فرودین ماه سال ۱۳۹۸ برای مقابله با کرونا با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی مواجه بودیم که طی چند مرحله فراخوان نیروی انسانی انجام شد و خوشبختانه نیروی انسانی در تمامی رسته‌ها به فراخوان ما پاسخ داده و در پیک‌های کرونا حماسه خلق کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بی‌خوابی‌های پرستاران، شیفت‌های بسیار سنگین، طولانی و خسته‌کننده و آمار بالای تعداد بیماران را از سختی‌های دوران کرونا برشمرد و تصریح کرد: دوری پرستاران از دوران خانواده سختی دیگر روزهای کرونایی بود و حتی برخی از آنها پس از ابتلا در بیمارستان می‌ماندند، قطعاً حافظه تاریخی ایران و مسئولان هرگز آن حماسه آفرینی ها، رشادت‌ها و مجاهدت‌ها را فراموش نخواهند کرد.

گل‌فیروزی از فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ پرستار در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در گلستان وجود دارد که به ازای هر تخت ۱.۳ پرستار فعال هستند، تعداد پرستاران و تخت‌های بیمارستانی در گلستان قابل قبول است اما مهمترین مشکل عدم تعادل و توازن است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه نتوانستیم تلاش‌ها و زحمات پرستاران را به نحو شایسته جبران کنیم، تأکید کرد: تعرفه گذاری پرستاری و مبالغ پرداختی متناسب با زحمات و تلاش‌های پرستاران نیست ک تلاش‌هایی که می‌کنیم این مهم را بهبود ببخشیم در این مسیر مسئولان و نمایندگان مجلس نیز همراه ما هستند و امیدوارم این مشکل برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه پیگیر تبدیل وضعیت پرستاران هستیم و استاندار و دیگر مسئولان استان نیز بارها خواستار رسیدگی به مطالبات پرستاران شدند، تأکید کرد: در تعرفه گذاری پرستاری سه ماه اول را علی‌الحساب پرداخت کردیم و سعی می‌کنیم پرداخت‌های قطعی را داشته باشیم، گلستان جزو ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی در کشور است که تعرفه گذاری پرستاری را انجام داده است.

گل‌فیروزی به تمدید طرح پرستار و گروه پرستاری اشاره کرد و گفت: دوره طرح با توجه به مقطع تحصیلات طراحی شده و سامانه‌ای در وزارت بهداشت راه‌اندازی شد و اولویت با کسانی است که در صف انتظار قرار دارند، جذب و تبدیل وضعیت براساس سهمیه‌های تخصیصی از سوی وزارت بهداشت است اما ما سعی می‌کنیم با رایزنی و چانه‌زنی تعداد تبدیل وضعیت‌ها را به حداکثر برسانیم.

وی اقدامات پرستاران در دوران کرونا را بزرگ و فاخر دانست که همچون برگ زرینی در تاریخ پزشکی کشور ثبت و درج شده است، گفت: پرستاران در قالب کار جهادی در هفت پیک کرونا پای سلامت مردم آمدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز