۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: استفاده غیر منطقی از دارو‌ها به همراه عدم وجود شبکه توزیع مناسب سبب عدم بهره وری حوزه دارویی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۴۵

به گزارش گروه غذا و دارو سرطان نیوز،آرش محبوبی٬ رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: سبدفروشی دارو به طور قطع٬ اقدامی غیر قانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

او بیان کرد: هنگامی که میزان نقدینگی تولیدکنندگان به دلیل انباشت مطالبات از صندوق‌های بیمه گر کاهش پیدا کند٬ برخی از تولیدکنندگان اقدام به فروش برخی دارو‌ها همراه با دارو‌های دیگر می‌کنند که این کار تخلف محسوب می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: داروخانه‌ها دارو‌های سبدی را به مردم نمی‌فروشند و این موضوع سبب شده تا تجمع سرمایه در داروخانه‌ها ایجاد شود و با گذشتن تاریخ انقضای مواد دارویی سرمایه کشور از دست خواهد رفت.

محبوبی ادامه داد: باید برنامه ریزی جهت تولید دارو بهتر از گذشته انجام شود و سازمان غذا و دارو در حوزه قیمت دهی طوری تصمیم گیری کند تا تمام فرآورده ها، سود مشترکی داشته باشد و این گونه نباشد که برخی از اقلام دارویی سود کمتری داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: مصرف کننده و قیمت گذار در حوزه دارو بخش دولتی است و به همین دلیل کمترین قیمت‌ها را در نظر می‌گیرد.

رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهند که استفاده غیر منطقی و بی اثر برخی از دارو‌ها به همراه عدم وجود شبکه توزیع مناسب در سطح شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها سبب عدم بهره وری در حوزه دارویی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
پیشنهاد امروز