۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
محمدی عنوان کرد؛
رییس سازمان غذا و دارو، با اشاره به دریافت رتبه Fully Functionality از سازمان جهانی بهداشت برای تولید واکسن از سال ۲۰۰۹، گفت: سازمان غذا و دارو یکی از بزرگ‌ترین نهادهای نظارتی است.
کد خبر: ۱۳۲۱۶

به گزارش گروه غذا و دارو سرطان نیوز، سیدحیدر محمدی گفت: گام‌های مؤثری در حوزه عدالت و تعالی نظام سلامت در حوزه غذا و دارو برداشته شده و در سال جاری ضمن تلاش برای حفظ و ارتقای ایمنی مصرف‌کننده، در راستای تأمین دسترسی و توزیع عادلانه خدمات به خصوص در فراهم آوردن دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی، دستاورد‌های چشمگیری حاصل شده است.

وی، افزایش سطح دسترسی مردم به دارو‌های مورد نیاز، ترویج تجویز و مصرف منطقی دارو و افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی، نظارت هوشمند، تأمین منابع مالی برای انبار‌های استراتژیک دارو و تجهیزات در تمامی دانشگاه‌ها، تسهیل در صدور مجوز‌ها از طریق تسهیل و تجمیع دستورالعمل‌ها از طریق سامانه‌ها و به طور هوشمند، نظارت بر تولید و عرضه غذا و فراورده‌های بهداشتی سالم و مطلوب، ارتقای شناسه‌گذاری و رهگیری و ردیابی فراورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مکمل و دارو در جهت سیاست‌های ابلاغی رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین قانون برنامه ششم توسعه را از برنامه‌های سازمان غذا و دارو در سال‌های اخیر برشمرد.

محمدی با بیان اینکه وزارت بهداشت حکمرانی حوزه سلامت در کشور را انجام می‌دهد، گفت: نظارت و رگولاتوری کالا‌های سلامت‌محور در کشور هم بر عهده سازمان غذا و دارو است. سازمان غذا و دارو یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های نظارتی و رگولاتور با اعتبار بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت غذا، یک از مسئولیت‌های مستقیم وزارت بهداشت است و وظیفه ما نظارت بر سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی است. سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهت شناسایی مخاطرات، ارزیابی ریسک و تعیین راهکار‌های اجرایی به‌منظور کاهش و حذف عوامل خطر و تعیین و اجرای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه بوده و نتایج پایش و کنترل شاخص‌های ایمنی در تمامی زنجیره غذایی اعم از تولید محصولات کشاورزی به‌عنوان مواد اولیه و در حین فراوری، نگهداری، توزیع و در سطح عرضه به‌منظور پایش وضعیت سلامت فرآورده‌ها انجام می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:00 - 1403/02/27
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
همکاری مجلس و نظام پزشکی منجر به ارتقای سلامت ایرانیان می‌شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت حوزه سلامت، به نقش و ساختار نظام پزشکی از زمان تأسیس پرداخت و گفت: با توجه به تنفیذ نظر مجمع عمومی با حکم رئیس جمهور، نقش مؤثر و محوری نمایندگان مجلس در تعامل با سازمان نظام پزشکی برای حل مشکلات مردم و جامعه و ارتقای سلامت ایرانیان بسیار اهمیت دارد.
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز