۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
آل بویه تاکید کرد؛
مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با اشاره به انجام بازرسی‌های فنی و کنترل اصالت کالاها، بر اقدام سلبی با تهدیدکنندگان سلامت جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان سرطان نیوز؛ محمود آل‌بویه گفت: حوزه آرایشی و بهداشتی از جمله حوزه‌هایی ست که با تمایل به ظهور و بروز بیرونی افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل در تعطیلات و جشن‌ها و دید و بازدید‌هایی مثل ایام نوروز این ظهور و بروز دو چندان می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه در این حوزه اطلاع‌رسانی عمومی هشدارها، احتیاط مصرف‌ها و مسمویت‌های ناشی از مصرف شوینده‌ها، ضدعفونی کننده‌ها، سفیدکننده‌ها و نحوه رسیدگی و درمان آن‌ها توسط معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها با بهره مندی از رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما و شبکه‌های استانی، فضای مجازی و ارسال پیامک‌های اختصاصی توسط دانشگاه است که به آن تاکید کرده ایم.

آل بویه گفت: تولید محتوا‌های آموزشی در خصوص کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت و نحوه گزارش آن و پیگیری عدم انطباق‌ها توسط مصرف‌کنندگان از طریق درگاه‌های مختلف اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با محوریت روابط عمومی سازمان از دیگر اقداماتی است که در دستور کار همیشگی ما بوده و طبیعتاً در ایام نوروز به مراتب بیشتر هم است.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همچنین از انجام بازرسی فنی و کنترل اصالت و در صورت لزوم نمونه‌برداری ویژه نوروز برای فرآورده‌هایی که در این ایام افزایش مصرف دارند، خبر داد و بر اقدامات سلبی برای مقابله با تهدید کنندگان سلامت جامعه تاکید کرد.

وی گفت: در راستای مقابله با تهدید کنندگان سلامت، پس از دریافت گزارش فوری عدم انطباق‌ها و شکایات، ویژه این ایام به اداره کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، این سازمان پس از اخذ نتیجه و جمع‌بندی، اقدام به اعلام عمومی آن‌ها خواهد کرد.

منبع : مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز