۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، بر استفاده از ظرفیت اقلیم ایران در پیشگیری و درمان بیماری ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان سرطان نیوز، بنفیسه حسینی یکتا، از حضور دفتر طب ایرانی و مکمل در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت گردشگری طب ایرانی می‌توان توصیه‌های سبک زندگی، نحوه مواجهه با اقلیم‌های مختلف (بیابان، جنگل، دریا و…) و راهکار‌های حفظ و ارتقای سلامتی و روش‌های ساده و مؤثر درمانی را در قالب گردشگری طب ایرانی برای استفاده گردشگران فرهنگ‌سازی کرد.

وی افزود: اقلیم‌های متنوع در ایران اعم از کوهستان، بیابان، کویر، دریاچه‌های نمک و…، قابلیت‌های عظیمی در پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌ها بر اساس آموزه‌های طب ایرانی دارند.

حسینی یکتا ادامه داد: توسعه دهکده‌ها و شهرک‌های سلامت با استفاده از ظرفیت‌ها و آموزه‌های طب ایرانی در توسعه اقتصاد سلامت و ارزآوری بسیار مؤثر و کارآمد خواهد بود.

وی گفت: طب ایرانی به عنوان یک مؤلفه فرهنگ و تمدن ایران می‌تواند موتور محرک و مؤثر برای متغیر‌های فرهنگی باشد.

حسینی یکتا افزود: با رفع چالش‌ها و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب، می‌توان شاهد رونق گردشگری طب ایرانی در ایران بود و از مزایای اقتصادی و اجتماعی آن بهره‌مند شد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز