۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
بیماری کبد چرب به کبد آسیب می‌رساند و از عملکرد درست آن جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۵

به گزارش گروه غذا و دارو سرطان نیوز، یکی از راه‌های مدیریت بیماری کبد چرب، افزودن غذا‌های سالم به رژیم غذایی است. بااین‌حال، برای افراد مبتلا به این بیماری، به همان اندازه مهم است که از مصرف برخی مواد غذایی دیگر خودداری کنند که عبارتند از:

 غذا‌ های مضر برای کبد چرب

  • الکل
  • شکر و نمک بیش‌ازحد
  • گوشت قرمز
  • غذا‌های سرخ‌شده
  • نان سفید، برنج و پاستا

بیشتر بخوانید


البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی سالم، یک درمان عالی برای کبد چرب است؛ اما گاهی ممکن است تاثیر مطلوبی بر بیماری نگذارد. در چنین مواردی، لازم است که حتما به یک متخصص گوارش و کبد مراجعه کنید؛ خصوصا اگر بیماری شما به گرید‌های بالاتر رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
پیشنهاد امروز