۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت از گسترش همکاری ایران و تاجیکستان در حوزه گردشگری سلامت خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۰
 

به گزارش سرطان نیوز، دکتر محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر بهداشت گفت: همکاری دوجانبه با کشور تاجیکستان در عرصه سلامت به خوبی پیش می‌رود و روند تازه‌ای در سطح روابط این دو کشور شکل گرفته است.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ گردشگر سلامت برای درمان به ایران می‌آیند که با تفاهم نامه‌ای که با تاجیکستان امضا شد، این آمار افزایش خواهند یافت.


بیشتر بخوانید


بنابر اعلام وزارت بهداشت، نیکنام در خصوص موضوعات سفر هیات ایرانی به تاجیکستان و توافقات بدست آمده در دیدارها افزود: بر اساس تفاهنامه با تاجیکستان، دوره‌های آموزشی هم گسترش خواهد یافت و تا اخذ مدرک نیز ادامه دارد؛ در زمینه تحقیقات مشترک و برگزاری کنفرانس‌های مشترک سالانه نیز رایزنی شد. همچنین در بخش درمان، گسترش گردشگری سلامت، محور گفتگوی هر دو کشور بوده است.

مدیرکل همکاری‌های امور بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: دیدارها و نشست‌های وزیر بهداشت با مسئولان تاجیکستان با محور تبادل دارو و صادرات دارویی از ایران شکل گرفت، همکاری‌های آموزشی هم پیش از این آغاز شده بود و حدود ۲۸ پزشک تاجیکستانی در ایران در حال طی دوره‌های تکمیلی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
پیشنهاد امروز