۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تشریح وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور گفت: تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.
کد خبر: ۷۵۳۷

به گزارش سرطان نیوز، سیدجلیل میرمحمدی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: شرایط یک سال گذشته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به گونه‌ای بوده که باعث کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و سردرگمی بیماران شد و در این شرایط مسئولان مربوطه هم پاسخ مناسب نمی‌دهند.

وی ادامه داد: علی رغم برگزاری جلسات متعدد رئیس مجلس و دو کمیسیون بهداشت و اصل نود، متاسفانه اتفاق خاصی برای مردم و بیماران رخ نداد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها مطالبات قابل توجهی از سازمان تامین اجتماعی دارند و کسی پاسخگو نیست. دانشگاه علوم پزشکی بدهی قابل توجهی داشته و نمی‌توانند به اساسی‌ترین مسائل پاسخ دهند؛ انتظار می‌رفت وزارت بهداشت کمبود‌های دارو و تجهیزات پزشکی را پیش بینی کند و نظارت دقیق بر زنجیره تامین و توزیع لوازم پزشکی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


میرمحمدی ادامه داد: البته انتظار داشتیم وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی به قول شان وفا کرده و رییس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات متعهد شده را پرداخت می‌کرد. همچنین وزیر صمت برای پاسخ به نامه معطل نمی‌کرد و رییس سازمان گمرک و رییس سازمان غذا و دارو جدی‌تر وارد می‌شود.

وی گفت: بیماران به خاطر نرسیدن دارو و تجهیزات پزشکی دچار آسیب غیرقابل برگشت و سردرگمی شده و می‌میرند. باید تجهیزات پزشکی به چند برابر قیمت خریداری شود؟ وزیر بهداشت می‌گوید که ترخیص در حال انجام است که اینگونه نیست و تا ۲۵ خرداد انجام شده و بعد از آن تکلیف آن معلوم نیست؛ تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزرات بهداشت باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز