۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
دبیر بورد چشم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دستاوردهای کشور را خودکفایی در تولید قرنیه مصنوعی برشمرد و گفت: ایران از نظر وضعیت تحقیقات و پژوهش در حوزه چشم پزشکی با کشورهای پیشرفته برابر است و به دلیل گستردگی و کیفیت بالای ارائه خدمات و درمان چشم پزشکی هیچ بیماری به خارج اعزام نمی‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۲
خودکفایی در تولید قرنیه مصنوعی/ هیچ بیماری به خارج اعزام نمی‌شود

به گزارش سرطان نیوز، محمود جباروند روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: ایران از نظر وضعیت تحقیقات و پژوهش در حوزه چشم پزشکی با کشورهای پیشرفته برابر است و به دلیل گستردگی و کیفیت بالای ارائه خدمات و درمان چشم پزشکی هیچ بیماری به خارج اعزام نمی‌شود و بیماران زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای درمان به ما مراجعه می‌کنند.ایران قطب چشم پزشکی در خاورمیانه است و سطح دانش و تجهیزات چشم پزشکی کشور از نظر جراحی و آموزش علمی با دنیا برابری می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه چشم پزشکی هزینه‌ها گران است و خدمات درمانی این بخش در کشور ارزان‌تر است و به خاطر تجهیزات مدرن و مهارت بالای پزشکان، بیماران خارجی تمایل دارند در ایران جراحی انجام دهند.

تولید قرنیه مصنوعی در کشور

رئیس جامعه چشم پزشکی ایران اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای کشور تولید قرنیه مصنوعی و پیوند آن به بیمارانی است که نمی‌توانند از بافت انسانی و سلول‌های بنیادی پیوند بگیرند، تاکنون جراحی در این زمینه موفقیت‌آمیز بوده و بینایی خود را بدست آورده‌اند.

به گفته جباروند، اکنون از سیستم‌های هوشمند در درمان چشم پزشکی نیز استفاده می‌کنیم و مشکلی از لحاظ کمبود چشم پزشک نداریم و حتی در دوران همه‌گیری کرونا ارائه خدمات نیز دچار محدودیت نشد.

وی با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش سالانه چشم پزشکی در تیرماه، گفت: در حال حاضر برای خرید لوازم مصرفی چشم پزشکی ارز ترجیحی در نظر گرفته شده و خدمات آنها نیز تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی است و انتظار می‌رود سازمان‌های بیمه‌گر حداکثر تا سه ماه بدهی‌های خود را به مراکز چشم پزشکی پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم که به شأن جامعه پزشکی خدشه وارد می‌کند، بحث فرار مالیات این قشر است که این باور اشتباه بوده و از رئیس‌جمهور تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی کند زیرا اثر روانی منفی میان مردم و پزشکان ایجاد می‌کند.

محدودیت استفاده از موبایل و تبلت برای گروه‌های سنی

دبیر بورد چشم پزشکی وزارت بهداشت اظهار داشت: استفاده از تبلت و موبایل برای سنین مختلف محدودیت دارد؛ برای کودکان زیر ۲ سال سم است و باعث آسیب به رشد مغزی می‌شود و والدین اجازه استفاده از این وسایل را ندهند. برای بالاتر از ۲ سال نیز باید محدودیت ایجاد شود و یک ساعت بیشتر نباشد و برای سایر گروه‌های سنی نیز باید این ابزار دارای فونت‌های بزرگ‌تری باشند که به چشم فشار نیاید زیرا استفاده بیشتر از این وسایل باعث خشکی و قرمزی چشم شده و بار مراجعات به مراکز چشم پزشکی را افزایش داده است.

جراحی سالانه ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به آب مروارید

وی ادامه داد: بیشترین عامل کم بینایی به دلیل آب مروارید است که با توجه به سیاست‌های اعمال شده، وجود مراکز چشم پزشکی و پایین بودن هزینه‌های چشم پزشکی نسبت به کشورهای منطقه، باعث شده است که مردم به آسانی به چشم پزشک مراجعه و در صورت لزوم، تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

به گفته جباروند، کیفیت جراحی آب مروارید جزو پیشرفته‌ترین اعمال جراحی است و سالانه حدود ۸۰۰ هزار جراحی آب مروارید در کشور انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز