۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱۷۶۱۹ نفر در قالب مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در کشور مشغول ارائه خدمت هستند
کد خبر: ۵۲۹۱

به گزارش سرطان نیوز، امید فتحی زاده رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون،۵۱۳۳ پزشک عمومی، ۱۴۹۷ دندانپزشک، ۱۱۶۹ دکترای داروسازی، ۱۶۸۳۷ کارشناس پرستاری، ۳۲۸۷ کارشناس مامایی، ۱۹۷۶۴ مشمولان سایر رشته‌های پیراپزشکی و ۷۳۴ پیام آور بهداشت جهت انجام خدمت به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور معرفی شده اند.


بیشتر بخوانید

زلزله در ترکیه و سوریه؛ زنگ خطر شیوع بیماری‌های مسری


به گفته وی در حال حاضر ۱۱۷۶۱۹ نفر در قالب مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در کشور مشغول ارائه خدمت هستند که ۱۲۷۳۱ نفر از این افراد فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی و ۱۱۶۳۸۸ نفر فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های علوم پزشکی خواهند بود.

او گفت: در حال حاضر پراکندگی جغرافیایی محل خدمت مشمولان بدین صورت است که، ۳۰/۲ درصد مشمولان پرستاری و ۷۹/۸ مشمولان پزشک در مناطق با ضریب محرومیت چهارپنجم یا محروم‌تر مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:27 - 1403/02/14
دستیار رئیس‌جمهور:
لایحه حقوق مادی و معنوی پرستاران به دستور رئیس جمهور در حال تدوین است
دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی بر اهمیت جایگاه پرستاران در نظام سلامت و لزوم توجه به حقوق آن‌ها تاکید کرد و از تدوین لایحه حقوق مادی و معنوی پرستاران با دستور رئیس جمهور خبر داد.
08:57 - 1403/02/13
وزیر بهداشت:
داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسئول است
وزیر بهداشت گفت: در توزیع اینترنتی دارو، مسئولیت دارو بر عهده مسئول فنی داروخانه است و سکو تنها مسئولیت تحویل دارو را برعهده دارد که موجب دسترسی آسان‌تر مردم به دارو می‌شود.
پیشنهاد امروز