۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما برای ایجاد هنرستان‌های طب ایرانی آمادگی داریم و در این راستا از ظرفیت معلمان و دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۸۲۰

به گزارش سرطان نیوز، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: طب سنتی ما، مدیون دانشگاهی است که امام صادق (ع) تشکیل دادند و در کشور ما دانشمندانی مانند ابوعلی سینما پایه‌گذار جهانی شدن طب ایرانی بودند. جامعه ما اگر بخواهد رو به جلو حرکت کند نیازمند توجه به دوره‌های ابتدایی مدارس است.

وی افزود: ما در کتاب‌های درسی در رابطه با سلامت بحث‌های بسیار زیادی داریم حتی کتاب مستقل هم داریم؛ اما بچه‌ها فقط به دنبال این هستند بخوانند و امتحان بدهند و این رویه باید اصلاح شود.

نوری ادامه داد: بر اساس تحقیقات، مصرف شیر و ماهی در تغذیه بسیار کم و مصرف شکر و دخانیات بسیار بالا است و در کل مصرف دارو در کشور ما سه برابر استاندارد جهانی است. ما باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت‌های اجتماعیشان را انجام دهند. ما به حرکت‌هایی مانند همیار پلیس نیاز داریم.


بیشتر بخوانید

 توصیه‌های طب سنتی برای مقابله با آلودگی هوا


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که جشنواره طب ایرانی بر مبنای تاکیدی است که مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال در رابطه با بحث هویت داشتند، اذعان داشت: طب رایج هم جایگاه خودش را دارد؛ اما طب ایرانی باعث ارتباط با فرهنگ اصیلمان می‌شود و آموزش و پرورش آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی را دارد تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
08:57 - 1403/02/13
وزیر بهداشت:
داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسئول است
وزیر بهداشت گفت: در توزیع اینترنتی دارو، مسئولیت دارو بر عهده مسئول فنی داروخانه است و سکو تنها مسئولیت تحویل دارو را برعهده دارد که موجب دسترسی آسان‌تر مردم به دارو می‌شود.
پیشنهاد امروز