۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
مطالعات نشان می دهد؛
محققان می گویند نوزادانی که برای دریافت واکسن کووید ۱۹ بسیار کوچک هستند، با مصرف شیر مادر که قبلا واکسن دریافت کرده است، تا حدودی در مقابل کروناویروس محافظت می شوند.
کد خبر: ۴۵۸۱

شیرمادر واکسن زده از نوزاد در مقابل کووید ۱۹ محافظت می کند

به گزارش سرطان نیوز، برای این مطالعه، محققان مدفوع نوزادان را بررسی کردند.

«جوزف لارکین»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه فلوریدا، گفت: «اولین مطالعه ما نشان داد که آنتی بادی‌های کروناویروس در شیر مادر وجود دارد، اما نمی‌توانیم بگوییم که آیا این آنتی‌بادی‌ها از طریق دستگاه گوارش نوزادان عبور می‌کنند و احتمالاً در کودک نقش حفاظتی ایجاد می‌کنند.»

لارکین و تیمش از تکنیکی به نام روش خنثی سازی استفاده کردند تا نشان دهند که آنتی بادی‌های یافت شده در مدفوع نوزادان در برابر ویروس محافظت می‌کند.

لارکین در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «آنتی بادی‌ها تداخل ایجاد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند ویروس به سلول‌ها برسد.»

مردم کووید ۱۹ را یک ویروس تنفسی می‌دانند، اما این ویروس می‌تواند به روده حمله کند. به گفته محققان، یافتن آنتی بادی در آنجا بسیار مهم است.

لارکین در ادامه می‌افزاید: «آنتی بادی‌هایی که از طریق شیر مادر خورده می‌شوند ممکن است یک پوشش محافظ در دهان و دستگاه گوارش نوزادان ایجاد کنند.»

یافته‌ها نشان داد که آنتی بادی‌های یافت شده در پلاسمای خون و شیر مادران بهتر می‌توانند ویروس را خنثی کنند، اگرچه شش ماه پس از واکسیناسیون کاهش یافتند.

محققان خاطرنشان کردند: این مطالعه شامل ۳۷ مادر و ۲۵ نوزاد بود و مطالعات بزرگ‌تری در این زمینه مورد نیاز است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز