۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
تعدات تلفات آمریکا به خاطر انواع سرطان به شدت کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۵۶۷

به گزارش سرطان نیوز،  بر اساس یک گزارش جدید، مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکا از سال 1991 تا کنون 33 درصد کاهش یافته است که باعث نجات جان 3.8 میلیون نفر شده است. گزارش انجمن سرطان آمریکا روند کاهشی این سه دهه را عمدتاً به تشخیص زودهنگام بهتر، میزان کمتر سیگار کشیدن و بهبود درمان نسبت داده است. محققان همچنین به واکسن ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در این روند اشاره می‌کنند.

اگرچه مرگ و میر ناشی از سرطان در حال کاهش است، اما نرخ مرگ و میر و بروز سرطان در انواع سرطان و گروه‌های جمعیتی مختلف در نوسان گسترده‌ای بوده است. این گزارش نشان می‌دهد که برخی از سرطان‌ها مجدداً تجدید حیات کرده‌اند. به عنوان مثال، پس از دو دهه کاهش، سرطان پروستات از سال 2014 تا 2019 سالانه 3 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: «اولین گروهی که واکسن ویروس پاپیلومای انسانی [HPV] را دریافت کردند، شاید بارزترین تغییر، کاهش 65 درصدی بروز سرطان دهانه رحم در طی سال‌های 2012 تا 2019 در میان زنان در اوایل دهه 20 زندگی بود».

در همین حال نرخ ابتلا به ایدز نیز در آمریکا 37 درصد کاهش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
پیشنهاد امروز