۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
یک متخصص رادیوانکولوژی آلودگی هوا را یکی از علل شیوع سرطان دانست.
کد خبر: ۴۴۵۸

به گزارش سرطان نیوز، دکتر پوریا عادلی متخصص رادیوانکولوژی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات بیماری‌های دستگاه گوارش پورسینا حکیم با اشاره به مضرات آلودگی هواروی سلامت انسان گفت: آلودگی هوا در طولانی مدت می‌تواند سبب افزایش احتمال ابتلا به برخی از انواع سرطان ها ش .

او افزود: عوامل آسیب زای مختلف از جمله مواد شیمیایی می‌توانند سبب بروز سرطان شوند و از آنجایی که در زمان آلودگی هوا، این عوامل افزایش می‌یابند، خطر بروز سرطان افزایش می‌یابد.

عادلی عنوان کرد: پروسه سرطان به یکباره انجام نمی‌شود بلکه اگر عوامل شیمیایی بتوانند از سد دفاعی بدن عبور کنند، پروسه سرطان آغاز می‌شود.

این متخصص رادیوانکولوژی با بیان اینکه سرطان ریه و حنجره دو سرطان شایع بر اثر آلودگی هوا است، ادامه داد: به افراد توصیه می‌شود در این گونه موارد از بیرون رفتن اجتناب کنند و از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.


بیشتر بخوانید

  • آلودگی هوا موجب تشدید حملات آسم در کودکان شهرنشین می شود

او گفت: مقابله با آلودگی هوا و جلوگیری از سرطان باید در برنامه‌های مسئولان قرار گیرد و نباید فاجعه رخ دهد و سپس به فکر درمان بیفتیم،تامین سلامت عمومی و افزایش کیفیت درمان به خصوص در حوزه درمان سرطان باید جزو مطالبات عمومی مردم از سیاستمداران قرار گیرد .

این متخصص سرطان تصریح کرد: تفاوت سیگار با آلودگی هوا این است که سیگار نهایتا خود فرد مصرف کننده دخانیات و افراد مرتبط با او را درگیر می‌کند، اما آلودگی هوا سلامت جمعی را تهدید می‌کندوتعداد زیادی از افراد را در معرض خطر ..قرار خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز