۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
دستیار ویژه وزیر بهداشت مطرح کرد؛
نشست وبیناری معاونین و مدیران وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه با سفرای ایران در کشورهای آفریقایی برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۰۹
برنامه وزارت بهداشت برای حضور در بازار سلامت آفریقا

به گزارش سرطان نیوز، محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت، در حاشیه برگزاری این جلسه وبیناری، اظهار داشت: از اولویت‌های دولت سیزدهم گسترش و تعمیق ارتباطات بین الملل است و یکی از مناطق مورد توجه قاره آفریقا است.

وی با اشاره به پیشنهاد وزارت بهداشت به وزارت امور خارجه مبنی بر برگزاری جلسه‌ای وبیناری با حضور مسئولان وزارت بهداشت و سفرای ایران در کشورهای آفریقایی، گفت: در این جلسه با سفرای جمهوری اسلامی در ۲۱ کشور آفریقایی ارتباطی برقرار شد و این نشست با همکاری بخش بین الملل وزارت بهداشت و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

نیکنام ادامه داد: در این جلسه مدیرانی از وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت حضور داشتند که هر کدام پیشنهادهای خود را ارائه دادند و سپس سفرا، نقطه نظرات و پیشنهادها و سوالات خود را مطرح کردند و از این به بعد هر دو ماه یکبار جلسات وبیناری خود را ادامه خواهیم داد و در همه عرصه‌ها کار را پیش خواهیم برد.


بیشتر بخوانید


دستیار ویژه وزیر و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت، افزود: هر منطقه از آفریقا ویژگی‌های خود را دارد و یقیناً نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه این کشورها در نظر گرفت چرا که برخی از این کشورها نسبت به دارو، ظرفیت‌های آموزشی و گردشگری سلامت دغدغه‌هایی دارند؛ بنابراین پیشنهادهایی مطرح شد که مورد تصویب و تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد کمیته‌ای با حضور بخش‌های مختلفی که در همکاری‌های حوزه سلامت با آفریقا نقش دارند، تشکیل شود و در این کمیته زیر گروه‌های دارو و تجهیزات، درمان و آموزش نیز فعال می‌شود و جلسات اعضای این کمیته هر ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:00 - 1403/02/27
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
همکاری مجلس و نظام پزشکی منجر به ارتقای سلامت ایرانیان می‌شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت حوزه سلامت، به نقش و ساختار نظام پزشکی از زمان تأسیس پرداخت و گفت: با توجه به تنفیذ نظر مجمع عمومی با حکم رئیس جمهور، نقش مؤثر و محوری نمایندگان مجلس در تعامل با سازمان نظام پزشکی برای حل مشکلات مردم و جامعه و ارتقای سلامت ایرانیان بسیار اهمیت دارد.
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز