۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: استطاعت جسمی زائران برای اعزام به حج ۱۴۰۲ با حساسیت ویژه‌ و براساس دستورالعمل مدون انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۴۷
تأیید توانایی جسمی زائران حج ۱۴۰۲ سختگیرانه خواهد بود

به گزارش سرطان نیوز، پیرحسین کولیوند در همایش توجیهی، آموزشی حج و اربعین ۱۴۰۲ گفت: شرایط کاری در حج و عملیات حج خاص است و با اندیشهورزی، آسیب شناسی سال قبل را انجام داده و بر اساس آن برنامه مدونی برای سال جدید خواهیم داشت.

کولیوند در ادامه بیان کرد: پزشکانی که به حج اعزام می‌شوند باید روحیه جهادی داشته باشند چراکه ممکن است چند برابر آنچه از آنها انتظار می‌رود کار و فعالیت وجود داشته باشد. این پزشکان باید برنامه ریزی کنند که برای اعزام به حج در مدت زمان مشخصی، خدمات رسانی کنند و اگر کسی فکر می‌کند که ممکن است مشکلی برایش به وجود بیاید باید از قبل اعلام کند زیرا نمی‌توان فرد دیگری را به تیم حج و زیارت هلال احمر اضافه کرد.


بیشتر بخوانید


رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه توضیح داد: بحث دوم معاینات زائران است که اهمیت ویژه ای دارد. امسال بر هوشمندسازی فعالیت‌ها تمرکز بیشتری می‌شود و خیلی از کارهای دستی در انجام معاینات را باید به نحوی انجام داد که دِین حاجیان بر گردن ما نماند. با سفارش آشنا و تماس نباید توانایی جسمی زائران را برای حج تأیید کرد و اعزام زائران باید به درستی و براساس دستورالعمل‌های پزشکی مشخص و مدون و با معیار توانایی جسمی زائر در انجام عملیات حج انجام شود.

کولیوند خاطرنشان کرد: آموزش‌ها برای زائران قبل از حج هم باید به درستی انجام شود و علاوه بر این باید تقویت شود و توسعه پیدا کند تا زائران مخاطرات را بشناسند و با آن مقابله کنند.

کولیوند در پایان تاکید کرد: باید آسیب‌های حج سال گذشته احصا و در جلسات توجیهی برطرف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز