۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
فناوری تشخیص ضرورت انجام شیمی‌درمانی در بیماران مبتلا به سرطان، توسط پژوهشگران پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بومی‌سازی شد.
کد خبر: ۳۸۸۳
 

به گزارش سرطان نیوز، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش که صبح امروز (سه‌شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱) برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: سیاست و رویکرد پژوهشکده سرطان معتمد، تولید، توسعه و بومی‌سازی فناوری در موضوعات کلان به ویژه در بحث سرطان است. در این راستا تلاش ما این است که برترین فناوری‌های روز را بکار بگیریم و بومی‌سازی کنیم. فناوری‌هایی که نتیجه آنها در بالین بیمار قابل مشاهده است. 

دکتر صارمی فروشانی افزود: یکی از مهمترین مباحثی که در درمان سرطان وجود دارد، این است که بیماران مبتلا به سرطان پستان باید به عنوان بخشی از پروتکل و شیوه درمانی خود، شیمی‌ درمانی شوند که عوارض خاص خود را دارد که علاوه بر تبعات جسمی، تبعات دیگری برای بانوان دارد که در خانواده نیز تاثیر می‌گذارد. عموما، پزشک متخصص برای درمان، شیمی‌درمانی را به بیمار توصیه می‌کند. این در حالی است که بسیاری از بیماران، خصوصا در نوع خاصی از سرطان شاید احتیاج به شیمی‌درمانی نداشته باشند.


بیشتر بخوانید


وی تأکید کرد: اینکه بیمار مبتلا به سرطان، نیاز به شیمی‌درمانی دارد یا خیر، نیاز به یک فناوری خاص دارد که این فناوری تحت اختیار یک یا دو شرکت در آمریکای شمالی است. این فناوری علاوه بر گران بودن که هزینه آن حدودا ۴ تا ۵ هزار دلار است، هزینه و سختی‌های مربوط به ارسال تجهیزات را هم دارد. 

دکتر صارمی فروشانی خاطر نشان کرد: فناوران ما در گروه ژنتیک پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، مشابه این فناوری خارجی را راه‌اندازی و کیت کاملا متناظر با شرایط بومی بیماران ایرانی تولید کرده‌اند. این محصول فناورانه، اعتبارسنجی‌های لازم را کسب کرده و در حال حاضر مراحل نهایی مجوز آن در اداره تجهیزات پزشکی در شرف اخذ است. به عنوان یک نیاز ملی بنا داریم تا زمان اخذ مجوز و مشخص شدن تعرفه، این خدمات را در قالب پژوهش انجام‌شده و تنها با تجویز پزشک، به صورت رایگان به بیماران ارائه دهیم. 

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد در خصوص هزینه انجام این روش تشخیصی اظهار کرد: تا زمان اعلام تعرفه این آزمایش، خدمات رایگان ارائه می‌شود، اما هزینه آن حدود یک صدم نمونه خارجی است. ضمن اینکه کیفیت این آزمایش، سرعت و تفسیر به موقع آن به مراتب مهمتر از قیمت آن است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
پیشنهاد امروز