۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
داروی درمان سرطان, فلورویوراسیل یا 5FU برای اولین بار در ایران توسط داروسازی سه دال نانو تولید شد
کد خبر: ۳۵۲۳
 

به گزارش سرطان نیوز، پیام دیندوست مدیر عامل شرکت تولیدی سه دال نانو اعلام کرد: داروی تزریقی فلورویوراسیل در دوزهای ۲۵۰ و ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم برای اولین بار در ایران تولید و به زودی با نام تجاری Necil توزیع می شود.

وی در ادامه توضیح داد : فلورویوراسیل یا 5FU بدلیل اندیکاسیون مصرف در اکثر تومورهای بدخیم یکی از پر مصرفترین داروهای ضد سرطان وارداتی است که بدلیل ارزان بودن اقبالی برای تولید داخل نداشت و همیشه جزو داروهای کمبودی با واردات فوریتی بود.


بیشتر بخوانید


دین دوست در تشریح تصمیم گیری برای تولید 5FU در کارخانه تاره تاسیس سه دال نانو توضیح داد: اواخر سال ۱۴۰۰ پدر دوست و همکارمان دچار سرطان کولون شد و برای تهیه چند ویال 5FU که قیمتش حدود ۱۵ هزار تومان بود چندین روز معطل شدند، ما زیر ساخت و دانش تولید چنین دارویی را داشتیم، ولی از نظر اقتصادی منطقی نبود که با آن همه پیچیدگی و هزینه سربار برای تولید داروی تزریقی سرطانی، دارویی تولید کنیم که ارزانتر از آدامس و سیگار هست! با اینحال می دانستیم سالهاست بیماران در تهیه چنین دارویی در رنج و عذاب هستند و ما وظیفه داریم حتی اگر در این مورد ضرر کنیم دارو را به بیماران برسانیم. به همین دلیل، تولید هر سه دوز 5FU در برنامه کاری مان قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت داروسازی سه دال نانو تصریح کرد: الان خیلی خوشحالیم که Necil با کیفیتی مشابه داروی وارداتی ثبت و وارد بازار می شود. همچنین این نوید را به جامعه پزشکی و دارویی می دهیم که چندین داروی پرمصرف ولی ارزان قیمت ضد سرطان دیگر که همیشه در لیست کمبودی بودند در مراحل توسعه و ثبت هستند که به زودی به بازار عرضه می شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
پیشنهاد امروز