۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
هفتم آبان ماه ۵۰ تن مواد دارویی از جمله ۳ و نیم میلیون عدد انواع آنتی بیوتیک اطفال، آموکسی سیلین و آنتی بیوتیک‌های دیگر وارد کشور شدند و بلافاصله در داروخانه‌ها توزیع شد.
کد خبر: ۳۴۴۱

به گزارش سرطان نیوز، رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص جمع آوری آنتی بیوتیک‌های اطفال از بازار و داروخانه‌ها گفت: یکی از فعالیت‌های نظارت بر دارو این است که زمانی که دارو تولید می‌شود از آن نمونه برداری می‌شود و میزان ماده مؤثره آن اندازه گیری می‌شود.

او افزود: در خصوص دارو‌های تولید داخل به این صورت است که وجه اول را سازمان غذا و دارو الزامی انجام می‌دهد و وجه‌های بعدی را با قبول تعهد مسئول فنی شرکت داروسازی ما به صورت رندوم آزمایش میکنیم.

وی در خصوص دارو‌هایی که وارد شده است گفت: در این دارو‌ها چهار الی پنج وجه دارو از جمعه شربت سفکسیم، آموکسی سیلین و شربت‌های دیگر وارد شد که ما این‌ها را به آزمایشگاه می‌فرستیم برای بررسی ماده مؤثره آنها.

او افزود: این دارو‌ها از یکی از نام‌های معتبر اروپایی بود که در هند تولید می‌شود و ما به دلیل حساسیت موضوع همه دارو‌های وارداتی باید آزمایش شوند و این آزمایش انجام شد، از بین پنج وجه دارو‌های آموکسی کلاو یک وجه آن ماده مؤثره کمتری داشت.

او ادامه داد: کم بودن ماده مؤثره هیچ آسیبی ندارد فقط باعث می‌شود اثر گذاری دارو کم شود.

رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص حجم ۳۰ سی سی دارو‌ها بیان کرد: حجم شربت‌های آنتی بیوتیک که در کشور هند تولید می‌شود ۳۰ سی‌سی است و ممکن است به صورت محدود حجم بالاتر هم وجود داشته باشد، اما حجم قالب همان ۳۰ سی‌سی است.

او بیان کرد: استدلال خود هندی‌ها این است که به دلیل ساختار پزشکی حجم دارو را کمتر تولید می‌کنند به این جهت که زنجیره پزشک خانواده و مراجعه مکرر بیمار به پزشک را داشته باشند.

او درخصوص اینکه چرا دارو از هند وارد شده است گفت: هند یکی از معتبر‌ترین کشور‌ها در زمینه تولید دارو است و حداقل ۸۰ درصد مواد اولیه کل شرکت‌های داروسازی دنیا از هندوستان تامین میشود و استاندارد‌های تولید دارو در هند بسیار بالا است.


او ادامه داد: بحث فراخوان دارو چیز مرسومی است که متاسفانه در کشور ما برخی این موضوع را سیاسی کردند، ولی شما اگر ملاحظه کنید در سوابق خود اداره کل داروهم فراخوان‌های زیادی وجود دارد.

او ادامه داد: وزارت بهداشت در خصوص تولید آنتی بیوتیک داخلی چندین بار به خواسته‌های تولید کننده‌های داخلی پاسخ داد و به آن‌ها قیمت داد و به جهت اینکه می‌دانستند رقیبی ندارند دارو را تولید نکردند.

او بیان کرد: قیمت دارو‌ها با کشور ما تقریبا برابری می‌کند، اما به این دلیل که دارو با پرواز چارتر منتقل شد هزینه‌ها افزایش پیدا کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز