۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
نقش عوامل بیماری‌های القاکننده قلب و عروق در بروز بیماری سرطان در نشستی مشترک با متخصصین مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۳۹۷

به گزارش سرطان نیوز، در نشستی مشترک با متخصصین قلب وعروق بیمارستان شریعتی در مورد بیماری‌های قلبی و عروقی که اولین عامل مرگ ومیر در ایران و دنیا است و همچنین راه‌های تشخیص زودرس بیماری‌های مزبور و کاهش مرگ و میر در ایران بحث و تبادل نظر شد.

رئیس پژوهشگاه ژنتیک در خصوص همکاری‌های مشترک گفت: باید کار مشترک بین پژوهشکده پزشکی این پژوهشگاه و بخش قلب و عروق بیمارستان شریعتی تعریف شود.

وی افزود: در این کار مشترک، فعالیت‌های مربوط به ژنتیک با پژوهشگاه و کار‌های کلینیکال از طرف بخش قلب و عروق آن بیمارستان انجام خواهد شد.

سپس دکتر محققی از متخصصین قلب و عروق بیمارستان شریعتی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های مشترک اظهار داشت: می‌توانیم موارد بیماران قلبی خود درمورد تصلب شرایین را برای بررسی ژنتیکی به پژوهشگاه ژنتیک معرفی کنیم.

وی افزود: ما باید بین علم پزشکی قدیم و جدید پل بزنیم، برای مثال بعضی عرقیات مانند کاسنی در درمان فاکتور‌های القاکننده بیماری‌های قلبی و عروقی موثر هستند.

درپایان این نشست مقرر شد به منظور کاهش بروز بیماری‌های مزبور کارگروهی مشترک موضوعات مطروحه به منظور تشخیص زودرس بیماری‌های قلبی و عروقی از طریق بررسی ژنتیکی و عوامل غیر ژنتیکی را پیگیری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز