۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر بیشترین مسمویت‌ها که منجر به مرگ و میر می‌شود مربوط به مواد مخدر و مواد محرک است.
کد خبر: ۲۸۸۸

به گزارش سرطان نیوز، محمد حسینی گفت: فروش و عرضه قرص برنج سال‌ها ممنوع شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۵۵ تا ۷۵ درصد از مسمومیت‌ها به دلیل قرص برنج است که به صورت قاچاق به فروش می‌رسد.

به گفته وی، مطالعات نشان می‌دهد که ۱۱ درصد از مرگ و میر‌های کشور ناشی از مسمومیت با قرص برنج است. وزارت جهاد کشاورزی از سالیان قبل خرید و فروش قرص برنج را ممنوع اعلام کرده است.


بیشتر بخوانید

۹۰ درصد مسمومیت با شوینده‌ها در منازل رخ می‌دهد


او افزود: برخی از افراد از قرص برنج برای نگهداری حبوبات و برنج استفاده می‌کنند که اقدامی نادرست است. گاز متصاعد شده از قرص برنج می‌تواند باعث فوت افراد شود.

او گفت: بیشترین مسمویت‌ها که منجر به مرگ و میر می‌شود مربوط به مواد مخدر، مواد محرک و حتی الکل است. بر اساس گزارش‌های ارسالی ۴۷ درصد از مسمومیت‌ها دارویی، ۲۵ درصد از مسمومیت‌ها با مواد شیمیایی، ۳ درصد از مسمومیت‌ها با گزش حیوانات سمی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
10:28 - 1403/02/31
اضافه کار ۲۰ هزار تومانی زیبنده پرستاران نیست
رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: میانگین دریافتی پرستاران نسبت به کارمندان هم رده در دیگر ارگان‌ها پایین‌تر است، درخواست جدی ما افزایش حقوق و درآمد پرستاران است تا ماندگاری افزایش یابد.
پیشنهاد امروز