۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، در واکنش به عدم تایید واکسن های ایرانی کرونا در سازمان جهانی بهداشت، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۲۷۶۹
 

به گزارش سرطان نیوز، حسن ابوالقاسمی گفت: تأیید واکسن در سازمان جهانی بهداشت، یک پروسه طولانی و سخت است.

وی با طرح این سوال که چه کسانی در سازمان جهانی بهداشت نشسته اند و واکسن‌ها را تأیید می‌کنند، افزود: طبیعی است فایزر با میلیاردها دلار سرمایه، راحت تر می‌تواند تاییدیه بگیرد.

ابوالقاسمی با عنوان این مطلب که تأیید واکسن‌ها به کیفیت آنها ربطی ندارد، ادامه داد: تأیید واکسن‌ها در سازمان جهانی بهداشت، به قدرت، نفوذ و پول بستگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، با انتقاد از شکل گیری "آپارتاید واکسن" در دنیا، گفت: آنها، سازمان جهانی بهداشت را وارد بازی کردند و پروسه‌ای گذاشتند که تاییدیه واکسن برای ما سخت شود.


بیشتر بخوانید


ابوالقاسمی افزود: آپارتاید واکسن، زشت‌ترین و وقیح‌ترین حادثه‌ای بود که در تاریخ پزشکی دنیا اتفاق افتاد و هیچ کسی راجع به آن صحبت نکرد.

وی با انتقاد از آپارتاید واکسن که واکسن‌های کرونا را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌داد، گفت: آنها می‌خواهند از هر چیزی پول در بیاورند.

ابوالقاسمی ادامه داد: آنها وقتی واکسن تولید کردند، گفتند هر کسی که می‌خواهد وارد کشور ما شود، باید واکسن ما را بزند. در حالی که چنین قاعده‌ای در سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد و هر کشوری سیستم رگولاتوری خودش را دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز