۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در حال حاضر تعداد مراکز درمانی، خصوصی و درمانگاهی کشور در حوزه فیزیوتراپی ۴۵۰۰ مرکز است.
کد خبر: ۲۵۳۱

به گزارش سرطان نیوز، موذن زاده گفت: درخواست ما ارتقای سطح پایه فیزیوتراپی از مقطع کارشناسی به دکترای حرفه‌ای است. در کشور کلیات این طرح به تصویب رسیده و یک دوره به صورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شده است.

او گفت: در تجهیزات فیزیوتراپی وابستگی زیادی به خصوص در زمینه هایتک به کشور‌های خارجی داشتیم که خوشبختانه در طول ۳ سال اخیر با توجه به تحریم‌های اعمال شده، شرکت‌های دانش بنیان به کمک ما آمده و در زمینه تولید تجهیزات مختلف فیزیوتراپی پیشرفت زیادی کرده اند؛ به طوری که نیاز کشور به دستگاه‌های خارجی برطرف شده است و حتی شرکت‌های دانش بنیان ایران شروع به صادرات تجهیزات فیزیوتراپی کرده اند.

او افزود: در حال حاضر حدود هشت هزار فیزیوتراپ در کشور مشغول به فعالیت بوده و خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند. تعداد مراکز درمانی، خصوصی و درمانگاهی در حوزه فیزیوتراپی ۴۵۰۰ مرکز است.


بیشتر بخوانید

نیاز ایران به ۴۰ هزار فیزیوتراپ


او ادامه داد: سندیکای بیمه‌های تکمیلی تعرفه کم فیزیوتراپی را به یک باره به بهانه عدم تامین منابع مالی کاهش داده است؛ در حالی که طبق مصوبات هیئت دولت و شورای عالی بیمه باید افزایش اجرایی شود.

او گفت: در بحران شیوع بیماری کرونا همکاران ما در بیمارستان و در منزل در بعد‌های فیزیوتراپی تنفسی، توانبخشی ریوی و بازتوانی بیماران اقدامات خوبی را انجام داده اند و سبب بهبودی، بازگشت به زندگی و کار بیماران شده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز