۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی اسکلتی وزارت بهداشت گفت: بیماری پوکی استخوان یک بیماری مزمن استخوانی است که بیماری خاموش هم نامیده می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۸

به گزارش سرطان نیوز، فاطمه حاجی، ولی زاده گفت: تخمین زده می‌شود که در جهان در هر ۳ ثانیه یک شکستگی حدود ۲۵۰۰۰ شکستگی در روز و حدود ۹ میلیون شکستگی در سال اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، از هر سه زن بالای ۵۰ سال و از هر پنج مرد بالای ۵۰ سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می‌کنند.

رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی اسکلتی وزارت بهداشت افزود: بیماری پوکی استخوان یک بیماری مزمن استخوانی است که بیماری خاموش هم نامیده می‌شود. در این بیماری توده استخوانی کاهش پیدا می‌کند و بافت استخوان به تدریج تحلیل می‌رود.


بیشتر بخوانید

 عدم درمان پوکی استخوان به دلیل هزینه‌های زیاد درمان


او ادامه داد: در زنان بالای ۴۵ سال، تعداد روز‌های بستری به دلیل بیماری پوکی استخوان و شکستگی‌های ناشی از آن بیش از مجموع روز‌هایی است که به دلیل عوارض دیابت، حملات قلبی و سرطان سینه اتفاق می‌افتد.

حاجی، ولی زاده گفت: با افزایش جمعیت افراد مسن در بسیاری از کشور‌های جهان شیوع استئوپروز و بروز شکستگی ناشی از آن در حال افزایش است. در ایران نیز با افزایش سن جمعیت این موضوع قابل انتظار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:00 - 1403/02/27
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
همکاری مجلس و نظام پزشکی منجر به ارتقای سلامت ایرانیان می‌شود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اهمیت حوزه سلامت، به نقش و ساختار نظام پزشکی از زمان تأسیس پرداخت و گفت: با توجه به تنفیذ نظر مجمع عمومی با حکم رئیس جمهور، نقش مؤثر و محوری نمایندگان مجلس در تعامل با سازمان نظام پزشکی برای حل مشکلات مردم و جامعه و ارتقای سلامت ایرانیان بسیار اهمیت دارد.
16:00 - 1403/02/26
دهقانی عنوان کرد؛
۳۰ هزار ایرانی در صف پیوند عضو هستند
رییس اداره پیوند وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۰ هزار نفر در صف انتظار پیوند عضو هستند که روزانه ۱۰ تا ۱۲ نفر آنها به علت نرسیدن عضو جانشان را از دست می‌دهند.
11:00 - 1403/02/26
سخنگوی سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
نرخ تورم شیرخشک در ۶ ماه اخیر کمتر از ۸ درصد / عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نحوه محاسبه نرخ تورم شیرخشک باید بر اساس نسبت مصرف انواع آن صورت گیرد، تاکید کرد که نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.
پیشنهاد امروز