۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قیمت دارو و توزیع آن وضعیت خوبی در سطح کشور ندارد و انتظار می رود دولت توجه بیشتری به تامین سرمایه در گردش کارخانه های تولید کننده و وارد کننده دارو داشته باشد.
کد خبر: ۱۷۷۵

به گزارش سرطان نیوز، صدیف بدری با اشاره به وضعیت توزیع دارو و قیمت آن در سطح کشور، بیان کرد: آنچه که به عنوان قیمت دارو اعلام می شود با آنچه که در داروخانه ها به فروش می رسد متفاوت است. در داروخانه ها قیمت دارو افزایش داشته است و برخی از آنتی بیوتیک ها به میزان کم در بازار پیدا می شوند.

داروهای خاص قطره چکانی وارد کشور می شوند

وی در ادامه اظهار کرد: مردم برای تامین داروهای بیماری های خاص که به صورت وارداتی وارد کشور می شوند بعضا با مشکلاتی مواجه هستند این داروها با سهمیه قطره چکانی و بسیار محدود وارد کشور می شوند. داروهایی هم که در داخل تولید می شوند با هزار و یک بهانه کاهش یافته اند.


بیشتر بخوانید

 راه های شکست «دارویار» هرچه سریع‌تر مسدود شود


نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت به تامین سرمایه در گردش کارخانه های تولید دارو و بخش های واردکننده دارو باید بیش از پیش توجه داشته باشد. اگر دولت نتواند مشکل سرمایه در گردش این بخش را حل کند ما همچنان با مشکلاتی در حوزه دارو مواجه خواهیم بود. سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و دولت باید طبق وظایفی که بر عهده دارند به تامین سرمایه در گردش کارخانه های دارویی کمک کنند.

وضعیت دارو بحرانی نیست اما...

بدری تاکید کرد: بنده نمی گویم که وضعیت دارو این روزها بحرانی است ولی وضعیت خوبی نیز ندارد. باید همه دستگاه های مسئول در این حوزه دست به دست هم داده تا شرایط بهبود یابد.

برچسب ها: دارو داروسازی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز