۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
به همت تیم پزشکی اصفهان
در یک اتفاق عجیب، اما واقعی با حضور به موقع تیم پزشکی اصفهان مادری از مرگ حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۱۷۷۰

به گزارش سرطان نیوز، دکتر محسن شریفی فوق تخصص گوارش و کبد- فلوشیپ اندوسونوگرافی- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اول شهریور ماه جاری خانم جوانی جهت زایمان به بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان مراجعه و پس از زایمان طبیعی با حال عمومی خوب از مرکز مرخص میشود.

او افزود: این خانم پس از دو روز مجددا با افت فشار خون و اختلال گردش خون و دلدرد به اورژانس همین مرکز مراجعه و پس از سونوگرافی اورژانسی شکم و تشخیص مایع آزاد داخل شکم و احتمال خونریزی داخلی و پارگی رحم به اتاق عمل میرود و تحت لاپاراتومی تشخیصی توسط همکار محترمه متخصص زنان قرار میگیرد.

دکتر محسن شریفی اظهار کرد: متخصص زنان با منظره عجیبی روبرو می‌شود؛ رحم سالم و ۳ لیتر خون داخل شکم و متوجه پارگی انوریسم ورید پورت میشوند فلذا با حضور بموقع جراح محترم خون‌ها تخلیه و با مهارت رگ ترمیم و خونریزی را متوقف می‌کنند.

لازم به توضیح است پورت بزرگترین سیاهرگ شکمی است که خون را از دستگاه گوارش جمع اوری و جهت پالایش به کبد میرساند و انوریسم یا گشاد شدگی منطقه‌ای و پارکی آن بسیار نادر و شاید در کتب مرجع انگلیسی ۵۰ مورد در دنیا گزارش شده است که اکثر ژنتیکی و گاهی بدنبال بیماری‌های کبدی یا پانکراس و .. است.


بیشتر بخوانید


فوق تخصص گوارش و کبد فلوشیپ اندوسونوگرافی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در این سناریو تیم پزشکی و پرسنل اتاق عمل با مهارتی مثال زدنی پس از تخلیه خون و‌کنترل هموستاز سیاهرگ مربوطه را ترمیم و خونریزی را مهار و جان مادر جوان را نجات میدهند که عملی مثال زدنی نه در سطح کشور که بین المللی است و در حد گزارش در منابع پزشکی جهانی.

حال انچه مرا وادار به نگارش کرد چند نکته است:

۱- مردم عزیز و قدردان سرزمینم نیمه پر لیوان را پر رنگ‌تر ببیند که اکثرا نیز همانگونه بوده است.

۲- عرض دست مریضاد و واقعا خسته نباشید به دلاورمردان وطنم در انجام عمل جراحی و کار تیمی مثال زدنی.

۳- و نکته مهمتر آنکه با گسترش روز افزون مهاجرت پزشکان متخصص و فوق تخصص و فرهیخته از سرزمین مادری به دنیایی که انجا نیز سرنوشت نامعلومی دارند آیا در اینده میتوان چنین مادرانی را نجات داد؟ قضاوت با ایندگان.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز