۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد؛
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اعلام اینکه تزریق دوز یادآور در کاهش مرگ و میر کرونا تاثیر ۸۰ تا ۹۰ درصدی دارد، گفت: برای مهار واریانت‌های نوپدید کرونا فعلاً راهی جز واکسیناسون نیست.
کد خبر: ۱۳۱۲

تاثیر ۹۰ درصدی دوز یادآور در کاهش بستری‌های کرونا

به گزارش سرطان نیوز، محمد مهدی گویا، در کارگاه آموزشی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هتل قلب تهران، گفت: متأسفانه واریانت های جدید موجب افزایش سرایت بیماری، افزایش ظرفیت فرار ویروس از سیستم ایمنی، کاهش میزان آنتی بادی و افزایش ابتلای مجدد افراد شده و شاهدیم که ۶ هفته است که در سراسر دنیا موارد ابتلاء و متعاقب آن مرگ و میر کرونا افزایش قابل توجهی یافته است.

وی افزود: دلیل اصلی افزایش ابتلاء و مرگ‌ها این است که جهان انتظار نداشت کرونا در این فصل شروع مجدد داشته باشد و همه خود را پاییز و زمستان آماده کرده بودند. بنابراین احتمالاً پاییز و زمستان سختی در پیش خواهیم داشت. حتی کشور امارات که ادعای پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون داشت دچار جهش ویروس و همه‌گیری شد.

گویا با تاکید بر این‌که از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم نظام مراقبت سندرومیک را در مراسم اربعین جدی بگیرند، گفت: هفته گذشته ۱۴۷۱ مورد و این هفته ۴۱۱۹ مورد بستری کرونا در کشور داشته‌ایم. مرگ‌ها نیز از ۱۸ به ۴۰ و در این هفته به ۶۹ مورد رسید. در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، مازندران، کرمان، قم و هرمزگان شرایط سخت‌تر است.


بیشتر بخوانید:

استقبال افراد از تزریق دز یادآور در مراکز واکسیناسیون


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اعلام اینکه نرخ رشد بستری‌ها در تهران از ۱۰۸ به ۲۲۲ درصد و در البرز از ۱۰۶ به ۲۴۲ درصد رسیده است، اظهار داشت: در ۵ استان تهران، البرز، گیلان، بوشهر و کرمان روند و شدت بستری‌ها ارزیابی شد که نشان داد اثربخشی واکسیناسیون در مهار کرونا و کاهش ابتلاء و مرگ‌ها بسیار مثبت بوده است. الان کارآمدترین سلاح ما واکسیناسیون است.

گویا بیان کرد: موارد افزایش در سالمندان رو به تشدید و تزاید است و جمعیت بالای ۶۰ سال کشور نیاز به توجه بیشتر دارند. باید به نسبت میزان این جمعیت و نیز قشر بیماران خاص در هر استان، تزریق دز یادآور افزایش یابد. همچنین از سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: درباره آینده کرونا و سویه‌های آن هیچ اظهار نظر علمی و دقیقی نمی‌توان کرد. فقط روش‌های درمان جدید سرپایی مطرح شده که در مرحله تحقیق است. بنابراین باید به طور مرتب در استان‌ها ارزیابی خطر بیماری انجام شود، تاب آوری نظام سلامت ارتقا یابد و در روش‌های اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردمی اصلاح صورت پذیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز