۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
معاون دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: مردم در مراکز جامعه سلامت، مشاوره‌های تغذیه با هدف کاهش چاقی و دیابت انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۵۳

تلاش برای کاهش مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های غیرواگیر تا سال ۲٠۲۵

به گزارش سرطان نیوز ، علیرضا مهدوی گفت: بر اساس سند غیر واگیر تدوین شده، ایران موظف است که تا سال ۲٠۲۵ مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، سکته‌های قلبی، فشار خون، تنفسی و سرطان‌ها را کاهش دهد.

به گفته وی یکی از اهداف تدوین سند بیماری‌های غیر واگیر توقف افزایش شیوع چاقی و دیابت در بین مردم است. چاقی یکی از مهم‌ترین علت بروز دیابت در بین مردم است. مداخلات پیشگیرانه از بروز چاقی در مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت در سراسر کشور انجام می‌شود.

او گفت: در مراکز جامعه سلامت، غربالگری افراد برای تغییر شیوه زندگی انجام می‌شود و مشاوره‌های تغذیه نیز به مراجعه کنندگان با هدف کاهش چاقی و میزان ابتلا به دیابت در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت انجام می‌شود.

مهدوی گفت: کم تحرکی و تغذیه ناسالم به همراه مصرف دخانیات سبب بروز چاقی و بیماری‌های غیر واگیر در کشور‌ها خواهد شد.

او گفت:بر اساس برنامه ریزی انجام شده آموزش‌های مختلف به افراد چاق داده می‌شود لذا با هدف کاهش خطر مداخلات خوبی انجام خواهد شد. چاقی یک بیماری است و باید در کشور به آن به عنوان یک عارضه نگاه کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز