۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
محققان می گویند؛
به گفته سازمان جهانی بهداشت، خطر فعلی ابتلا به آبله میمونی برای عموم مردم کم است.
کد خبر: ۱۱۱۹
آبله میمونی برای چه کسانی خطر بیشتری دارد

به گزارش سرطان نیوز به نقل از هلث سایت، اگر کارکنان بهداشتی بدون استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب برای جلوگیری از انتقال، با یک مورد در تماس باشند، خطری برای آنها وجود دارد. در حالی که خطر بیماری‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی در این اپیدمی مشاهده نشده است، اما در گذشته وجود داشته است.

سازمان بهداشت همچنین اعلام کرد که اگر آبله میمونی به گروه‌های آسیب‌پذیرتر سرایت کند، می‌تواند تأثیر بیشتری بر سلامتی بگذارد، زیرا خطر ابتلاء به بیماری‌های شدید و مرگ و میر در افراد دارای نقص ایمنی، مانند افراد مبتلا به HIV که تحت درمان ضعیف هستند، بیشتر است.

طبق آخرین به روز رسانی سازمان جهانی بهداشت، ۴۲ کشور ۲۱۰۳ عفونت را در مکان‌هایی که آبله میمونی به طور معمول گزارش نمی‌شود، گزارش کرده‌اند که ۸۵ درصد موارد در اروپا رخ داده است. بر اساس آخرین اطلاعات، یک مورد مرگ بر اثر آبله میمونی گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت به همه کشورها توصیه می‌کند در صورت بروز علائم آبله میمونی در حالت آماده باش باشند. برخی از بیماران حتی ممکن است عفونت‌های مقاربتی داشته باشند که باید در صورت لزوم بررسی و درمان شوند.

آبله میمونی ویروسی است که در موارد نادر از حیوانات وحشی مانند موش‌ها به انسان سرایت می‌کند. این بیماری مربوط به آبله است و از خانواده ویروس‌های مشابه است. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، افراد مبتلا به آبله میمونی ممکن است تا چهار هفته مسری باشند و باید تا بهبودی کامل ایزوله شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
13:00 - 1403/02/29
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
تولید ۳۵۰ هزار واحد پلاسما در دستورکار/فروش پلاسما سلامت بدن را به خطر می‌اندازد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تا پایان امسال ۳۵۰ هزار واحد پلاسما تولید می‌شود، ولی نیاز کشور بیش از این مقدار است و بخش خصوصی به جای فروش پلاسما که ممنوع است، باید پلاسمای بیشتری تولید و از کنار آن از محل درآمدی که به دست می‌آورد، پالایشگاه ایجاد کند.
12:35 - 1403/02/29
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛
تحریم «دارو» برخلاف ادعای غرب / حذف ارز تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از تجهیزات پزشکی نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه است، گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم؛ سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است.
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز