۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
رئیس مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت گفت: آگهی فروش اعضایی مانند قلب و پانکراس کلاهبرداری و شیادی از زجر افراد بیمار است.
کد خبر: ۷۰۴

به گزارش سرطان نیوز، ساناز دهقانی گفت: مطالعات نشان می‌دهد که کلیه و کبد تنها اعضایی از بدن انسان است که قابلیت اهدا را دارد.

رئیس مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت افزود: اهدای کبد از والدین به فرزند یا اقوام درجه یک امکان پذیر است و خرید و فروش کبد در کشور نداریم و اینطور نبوده که کار پیوند کبد یا کلیه در یک محل زیر پله‌ای قابلیت انجام باشد.

او افزود:اعضای بدن مانند ریه، پانکراس، روده و قلب حتما باید پس از مرگ مغزی اهدا شود. آگهی فروش اعضایی مانند قلب و پانکراس و ... کلاهبرداری و شیادی از زجر افراد بیمار است.

رئیس مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت اعلام کرد که برخی ارگان‌های بدن مانند قلب این قابلیت را نداشته که در زمان حیات انسان این اعضا اهدا شود و این عضو بعد از مرگ مغزی و در مدت زمان خاصی قابلیت اهدا خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:

ماجرای فروش قلب برای خرج زندگی/ چه کسی حاضر است بمیرد!


دهقانی گفت: در حال حاضر در کشورمان تنها ۱۱مرکز پیوند کبد ونیز ۳٠ مرکز پیوند کلیه انجام می‌شود و این عمل‌های جراحی برای پیوند در بیمارستان‌های دانشگاهی صورت می‌گیرد و در هر یک از این مراکز یک تیم فوق تخصصی بر بالین بیماران حاضر هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید های روز
آخرین اخبار
انتخاب سردبیر
09:23 - 1403/02/29
با شکایت سازمان بازرسی و رای دیوان عدالت اداری انجام شد؛
ابطال یک دستورالعمل غیرقانونی معاون وزارت بهداشت درباره برخورد با تخلف پزشکان
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخش‌هایی از از دستورالعمل ارائه عادلانه خدمات تخصصی پایدار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور (ابلاغی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ابطال شد.
پیشنهاد امروز